معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه معلولان به جای حمایت مالی باید حمایت شغلی شوند، گفت: قانون حمایت از معلولان پشت میز ادارات خاک می‌خورد.

علیرضا قلندری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سه مسکن معلولان شهرستان بابل اظهار داشت: در سال‌جاری سازمان بهزیستی با کمک خیران موفق به ساخت 35 مسکن برای معلولان بابل شد.

وی افزود: مشکل مسکن یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی بوده که این مشکل برای معلولان نمود بیشتری دارد، لذا برای رفع این مشکل نیازمند حمایت گسترده همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات مختلف هستیم.

قلندری تصریح کرد: طبق قانون جامع معلولان، شهرداری‌ها موظف به صدور پروانه ساخت رایگان، بنیاد مسکن زمین و بانک‌ها تسهیلات بانکی در اختیار معلولان قرار دهند اما این قانون در پشت میزهای ادارات خاک خورده و اعمال نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تنها ارگان حمایتی بهزیستی خیران هستند،خاطرنشان کرد: خیران بازوان قدرتمند بهزیستی بوده که به عنوان بزرگترین حامیان معلولان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 400 مسکن برای معلولان مددجوی بهزیستی مازندران ساخته شد،گفت: به ازای هر مسکن 4 میلیون تومان به معلولان پرداخت شد.

اشتراک این خبر در :