G-5TCVLYWN1F قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب خبری وردپرس
rss
منو

اخبار :

کد خبر : 178862 دسته بندی : اخبار, اختصاصی, اسلايدر تصاوير, سلامت, علم و فناوری تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۸ - ۹:۰۰
× +

تقریبا یک سوم مرگ مغزی به اهدا ختم می شود/ آیا احتمال اشتباه در تائید مرگ مغزی وجود دارد؟

تقریبا یک سوم مرگ مغزی به اهدا ختم می شود

اختصاص – کیاپرس/رئیس گروه اهدا و پیوند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سالانه بین ۲ هزار تا ۴ هزار مرگ مغزی قابلیت اهدا دارد اما تقریبا یک سوم موارد به اهدا ختم می شود.

ساناز دهقانی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بخش عمده ای افراد دچار مرگ مغزی همچنان اهدا نمی شود؟ گفت: اکثر اوقات خانواده ها نمی پذیرند که مرگ مغزی مطابق مرگ قطعی است به عبارتی امکان برگشت پذیری این افراد به هیچ وج‍ه وجود ندارد، به همین دلیل بسیاری از افراد مرگ مغزی به اهدا عضو نمی انجامد.

دهقانی بیان داشت: پس از تائید گروه تایید مرگ مغزی که شامل پزشکان داخلی، جراحی اعصاب، بیهوشی و پزشک سازمان پزشکی قانونی است، مرگ مغزی اعلام می شود و پس از آن اهدا عضو صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اشتباه در تائید مرگ مغزی وجود دارد؟ ، گفت: با توجه به اینکه ۵ گروه مختلف به طور جداگانه این افراد را معاینه می کنند احتمال خطا و اشتباه صفر است.

وی در پاسخ به این سوال که هر فرد به طور متوسط چند عضو را می تواند اهدا کند؟ گفت: این مورد بستگی به سن اهدا کننده دارد. با توجه به سن اهدا کننده از یک تا ۸ عضو قابل اهدا می باشد.

وی تاکید کرد: اگر فرد جوانی دچار مرگ مغزی شد این فرد می تواند تا ۸ عضو خود را اهدا کند اما اگر اهدا کننده حدود ۷۰ سال باشد احتمالا فقط کبدش قابل اهدا است.

 

اشتراک این خبر در :

Top
enemad-logo