کیاپرس: hhttps://www.kiapress.ir/– در دیداری که روز گذشته بین دکتر فرهاد غلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به همراه معاونین، مدیران و مشاوران این دانشگاه، و دکتر علی بابایی کارنامی، منتخب مردم ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انجام شد، طرفین به گفتگو درباره چالش‌ها و راهکارهای ارتقای حوزه سلامت استان پرداختند.

دکتر غلامی در این دیدار با اشاره به لزوم تعامل دانشگاه با نمایندگان مجلس برای رفع موانع موجود در مسیر پیشرفت سلامت استان، به کمبود منابع مالی، چالش‌های مربوط به پرداختی پرسنل، نیاز به تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک، ضرورت توسعه و تجهیز پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت، مشکلات پرستاران، و همچنین نیاز به تجهیز، ترمیم و احداث دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه اشاره کرد.

وی ضمن تأکید بر تلاش‌های جهادی کادر دانشگاه علوم پزشکی مازندران، علیرغم وجود مشکلات، از این دانشگاه به عنوان دارنده بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور یاد کرد که خدمات کم‌نظیری به مردم ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به اقدامات انجام شده در دوره پیک ششم کروناویروس برای ریشه‌کن کردن این بیماری اشاره کرد و از جمله مشکلات باقیمانده را مسائل مالی، افزایش تعرفه‌ها و عدم پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی عنوان کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با تفاهم و تعامل بیشتر وزارت بهداشت و حمایت نمایندگان مجلس، بتوان بر این مشکلات فائق آمد.

در ادامه این دیدار، معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ارائه گزارشی از اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های آتی حوزه‌های مربوطه خود پرداختند.

دکتر علی بابایی کارنامی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات و موفقیت‌های رئیس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از تلاش‌های شبانه‌روزی دکتر غلامی و همکارانش ابراز داشت.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات و برنامه‌های مداوم برای بررسی مشکلات و یافتن راه‌حل‌های مناسب، اظهار امیدواری کرد که همدلی و هم‌افزایی بین دانشگاه و نمایندگان منتخب استان، در کنار تفاهم دوجانبه، بتواند در تصمیم‌گیری‌های کلان و درست یاری‌رسان باشد و به حل مشکلات جامعه کمک شایانی کند.

اشتراک این خبر در :