رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در پزشکی و رادیودارو، ۱۵ دستاورد جدید را ثبت کردیم که می‌توان ادعا کرد سازمان در رده سوم دنیا در این بخش حرکت می‌کند.

به گزارش کیاپرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «محمد اسلامی» افزود: رادیودارو‌های ما از جنس درمانی است که تومور‌های سرطانی از جمله پروستات را بهبود می‌بخشد.
وی گفت: در سال گذشته کلینیک زخم را افتتاح کردیم و در سه بیمارستان در تهران فعالیت‌ها پلاسمای سرد شروع شده است و واحد‌های درمانی که بخواهند می‌توانیم کمک کنیم و می‌توانیم تا پنجاه مرکز را پشتیبانی کنیم.
اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه جت پلاسمایی که برای درمان زخم استفاده می‌شود، یادآور شد: این مورد در۱۴۰۲رونمایی شد و الان در اتاق عمل است که فاز بالینی خودش را طی کرده است و می‌توانیم در سراسر کشور گسترش دهیم تا به کمک درمان انواع سرطان‌ها بیاید.
اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ گفتیم تلاش می‌کنیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم و توسعه و پیشرفت هسته‌ای را در همه زمینه‌ها شتاب بدهیم و تأثیر آن را در زندگی مردم و اقتدارمان نشان دهیم. وی افزود: در گام اول ریل گذاری برای تحقق این جهت‌گذاری را انجام دادیم و سند راهبردی را تدوین و تصویب کردیم.
وی گفت: در همین راستا در۱۴۰۱شاهد بودید ۱۵۹ دستاورد دانشی و صنعتی را معرفی کردیم. در۱۴۰۲همین رویکرد پر شتاب ادامه داشت و دستاورد‌های ما ۱۵۰ دستاورد بود که طی سال رونمایی شده یا از این تاریخ به بعد معرفی می‌شوند.
اسلامی ادامه داد: در سال گذشته و در راستای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و شتاب دادن تجاری‌سازی صنعت هسته‌ای اقدامات قابل توجه داشتیم و به طور مشخص حجم فعالیت‌ها در پرتودهی دو نیم برابر سال ۱۴۰۱ بود و این برای ما بسیار مهم بود، چون پرتودهی در سلامت و امنیت غذایی و زیست محیطی تأثیر دارد.

اشتراک این خبر در :