کیاپرس / دکتر  محمد صالح طبری رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز سه شنبه در گفت وگویی گفت : امکانات و تجهیزات فوریت های پزشکی در جاده حادثه خیز کندوان در شان مردم بومی و مسافران در حال گذر از این مسیر نیست و باید تقویت شود.

به گزارش گزارش کیاپرس از ایرنا ، از مجموع ۱۱۵ پایگاه اورژانس جاده ای، تعداد چهار پایگاه در نقاط ولی آباد، مجلار، مرزن آباد و دونا واقع در کندوان وجود دارد و ضمن آنکه از مجموع سه دستگاه اتوبوس آمبولانس هم یک دستگاه در این گذرگاه پرتردد به مصدومان حادثه دیده جاده ای خدمات ارائه می دهد.

سقوط سنگ، کم عرض بودن معبر و و وجود پیچ های تند و غیر استاندارد، رانش کوه و ریزش بهمن و … از جمله عوامل تهدید کننده در این مسیر ارتباطی است که هر ساله شمار زیادی از مسافران و مردم بومی خطه ِغربی استان را به کام مرک می کشاند.

جاده کرج – چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود نیمی از این محور دراستان مازندران شهرستان چالوس به کندوان معروف است به علت برخورداری. از طبیعت زیبا در تمامی فصول سال به ویره بهار و تابستان خاستگاه میلیون ها مسافر و گردشگر بوده و برابر آمار در نیمه دوم سال روزانه دست کم ۵۰ هزار خودرو در این محور تردد می کنند.

اشتراک این خبر در :