کیاپرس / نخستین دستگاه ام آر آی دولتی درآیینی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بیمارستان ۱۷ شهریور آمل با ارزش ۸۲۰ میلیارد ریال نصب و رونمایی شد. همچنین ۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته ازنسل جدید بیمارستانی اهدایی خیر آملی تحویل سه بیمارستان دولتی این شهرستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز درآیین رونمایی از آمبولانس‌های جدید اهدایی خیرآملی به بیمارستان‌های این شهرستان گفت، خیرحوزه سلامت آمل برای خرید این ۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته واهدایی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اهدا کرده است.

فرهاد غلامی افزود: این آمبولانس‌ها که از بهترین و جدیدترین مدل‌های سال۲۰۲۳ است، مجهز به خدمات بیمارستانی و پیش بیمارستانی است و تحویل بیمارستان‌های این شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر درمانی خواهد شد.

وی اضافه کرد، با ورود این سه دستگاه آمبولانس جدید به بیمارستان‌های آمل، روند خدمات رسانی واعزام به موقع برای امداد بیماران تسریع و بهتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۷ شهریورآمل به عنوان مرکز تصادفات و تروما درمازندران درسال‌های گذشته نیاز جدی به دستگاه‌های مجهز درمانی داشت، تصریح کرد، با پیگیری‌هایی که درسطح استانی و ملی شده بود، خوشبختانه این دستگاه از نوع ۵.۱ تسلا که یکی از بهترین نمونه‌های حال حاضر دنیا است، خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکترغلامی اضافه کرد، با توجه به اینکه این نوع دستگاه‌ها حداقل چندین ساعت باید زیر بار تست‌های مختلف قرار بگیرد، بهره‌برداری محدود از آن انجام می‌شود، اما استفاده عمومی و دائمی از این دستگاه حداقل تا خردادماه با تایید ضمانت شرکت آلمانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه خیران حوزه سلامت به خصوص مجمع خیران شهرستان آمل درسال‌های اخیر کمک قابل توجهی به امر سلامت و توسعه بخش‌های درمانی وتجهیزاتی دراین شهرستان داشتند، گفت، شهرستان آمل به واسطه خیران حوزه سلامت در بین شهرهای دیگر استان خوب درخشیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: امیدواریم با همّت و کمک خیّرین و تلاش دست‌اندرکاران بهداشت و درمان، زمینه رشد و ارتقای حوزه سلامت بیشتر شود.

اشتراک این خبر در :