معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از درخواست معاون وزیر بهداشت ارمنستان برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران به این کشور استقبال کرد.

به گزارش کیا پرس به نقل از ایفدانا، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: صنایع دارویی ایران پس از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر ۹۹ درصد عددی بازار دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: همچنین ۵۰ درصد تجهیزات پزشکی نیز در داخل تولید می‌شود و ایران صادرات خوبی به کشورهای منطقه دارد.

محمدی با بیان اینکه تمام مکمل‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تصریح کرد: از مزیت‌های رقابتی داروی ایرانی می‌توان به تولید داروهای بیولوژیک اشاره کرد که در دنیا تولیدکنندگان محدودی دارد.

معاون وزیر بهداشت ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های ایران در حوزه بهداشت و سلامت، گفت: علیرغم استقبال از واردات دارو و تجهیزات ایرانی به ارمنستان، تاکنون از امکانات ایران در این زمینه استفاده نشده است.

خانم لنا نانوشیان با اشاره به کیفیت داروهای ضدسرطان تولید ایران، علاقه‌مندی این کشور برای استفاده از داروهای حوزه آنکولوژی تولید ایران را اعلام کرد.

وی همچنین از آمادگی ارمنستان برای برپایی نمایشگاه تولیدات ایرانی در حوزه محصولات سلامت محور خبر داد.

در این دیدار مقرر شد توافق‌نامه‌ای برای گسترده‌تر شدن همکاری‌های بین دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به امضا برسد.

همچنین در صورت امکان ثبت داروهای ایران در اوراسیا، واردات دارو از ایران تسهیل خواهد شد.

این گزارش حاکی است، ایران با دارا بودن ظرفیت‌های بالا در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، می‌تواند به عنوان یک شریک قابل اعتماد در این زمینه برای ارمنستان مطرح باشد.

اشتراک این خبر در :