کباپرس/معاون درمان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه موضوع درمان هپاتیت C را در کانون توجه قرار داده‌ایم، افزود: ۸۰ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۲۶ هزار نفر درمان قطعی شده‌اند. به طور قطع، تعداد افراد مبتلا به هپاتیت C بیشتر از ۸۰ هزار نفر است و تعداد آنها حدود ۱۶۰ هزار نفر برآورد می‌شود. علت این موضوع به دلیل حضور کارتن‌ خواب‌ها و معتادهای متجاهر است.

گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، روز یکشنبه در نشست خبری گفت: توجه به اینکه درمان هپاتیت C تحت پوشش بیمه پایه قرار دارد، بیماران فقط ۱۰ درصد هزینه درمانی را پرداخت می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه ۳۵۰ بیمارستان کشور بیش از ۲۵ سال قدمت دارند، افزود: به این بیمارستان‌ها طی یک بازه زمانی ۶ ماهه فرصت دادیم نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ بیمارستان از ۳۵۰ بیمارستانی که باید نسبت به رفع خطر اقدام می‌کردند، در این زمینه اقدام کردند. پروانه ۱۰۰ بیمارستان به دلیل عدم رفع مشکلات، تمدید نشده است که بیمارستان گاندی هم جزو همین بیمارستان‌ها بود.

معاون درمان وزارت بهداشت، در عین حال افزود: البته فرصت ۶ ماهه این بیمارستان‌ها برای بار دوم و ۶ ماه دیگر تمدید شد تا نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

اشتراک این خبر در :