کیاپرس /یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، قاسم رضیعی دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت روز دوشنبه در نشست خبری این کنگره بین المللی گفت: یازدهمین دوره این کنکره با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه جاری در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از برگزاری این کنگره‌ ها بررسی مباحث حوزه سلامت از منظر قرآن و عترت است، گفت: فرهنگ ما هم منبعث از قرآن و عترت می باشد و فرهنگستان علوم پزشکی وظیفه فرهنگ سازی در حوزه سلامت را به عهده دارد، برخود فرض می داند که سالانه نشست هایی در این زمینه برگزار کند.

وی ادامه داد: امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران قصد داریم این کنگره را بین المللی برگزار کنیم به عبارتی اولین کنگره بین المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

وی افزود: ما برای اولین بار دبیرخانه کنگره و مذیرش مقاله داشتیم و به عبارتی فراخوان مقاله دادیم.

رضیعی اضافه کرد: ۵۵ سخنران اصلی در محور‌های مختلف برنامه ریزی شده که ۲۰ سخنران خارجی داریم از کشور‌های مختلف از جمله عراق، سوریه ، افغانستان، آلمان ، انگلیس و نیجریه هستند.

وی ادامه داد: محور‌های کنگره از تک موضوعی خارج شده و شعار این کنگره بین المللی “قرآن نسخه شفا بخش است” تعیین شده و جنبه ‌های مختلف علوم را که قرآن درباره آن صحبت کرده در کنگره بررسی می‌کنیم تا جواب کسانی که ذهن کجی می‌کنند را با یافته‌های علمی و پژوهش بدهیم.

رضیعی اضافه کرد: به خاطر اتفاقات که در حوزه عفاف و حجاب افتاده نشست تخصصی حجاب و عفاف را داریم.

وی یادآور شد: مقالاتی که ارسال شده تا پایان دی ماه به دبیرخانه ارسال شده ۳۳۰ مقاله بود نتایج داوری آنها در دو روز آینده اعلام می‌شود.

دبیر علمی یازدهمین کنگره قرآن، عترت و سلامت افزود: کارگاه تخصصی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن است که از اساتید قرآنی استفاده خواهیم کرد. کارگاه دیگر با موضوع مدل فرزندپروری اسلامی و قرآنی هم برگزار می شود.

رضیعی خاطر نشان کرد: نمایشگاهی از آحرین دستاورد‌های قرآنی دانشگاه‌ ها تالیف ها هم در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود

اشتراک این خبر در :