خدمات دفاتر پیشخوان دولت به 5هزار خدمت خواهد رسید
مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران در جلسه هماندیشی مدیران دفاتر پیشخوان دولت قائمشهر، در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به ارائه 180 نوع خدمت از 25 دستگاه اداری، توسط دفاتر پیشخوان دولت در مازندران گفت: در نظر داریم این خدمات را به پنج هزار خدمت تا پایان برنامه پنجم توسعه برسانیم.
ابوذر قربانی در این نشست با اشاره به مزیتهای استفاده از فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک، اظهار داشت: میتوانیم از سرعت، دقت، کیفیت و جستجوی آسان خدمات نرمافزاری در راستای توسعه دولت به خوبی استفاده کنیم.
وی بیان داشت: بسیاری از سازمانهای خصوصی برای بالا بردن بهرهوری و افزایش بازده فعالیتهای خود از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده میکنند.
مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران با بیان اینکه نباید به ابزارهای فناوری اطلاعات به چشم هزینه نگریست گفت: این ابزارها با قابلیتهای که دارند در درازمدت به عنوان یک سرمایهگذاری محسوب میشوند.
قربانی از ایجاد کارگروه تحول اداری، فناوری و پژوهش به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران خبر داد و بیان داشت: در این کارگروه، کمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک به مسئولیت دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری، در راستای توسعه دولت الکترونیک تشکیل میشود.
وی، یکی از مهمترین فعالیتهای فرمانداریها را در استفاده از خدمات الکترونیکی و فناوری اطلاعات، برگزاری انتخابات عنوان کرد و متذکر شد: عمده فعالیتهای برگزاری انتخابات در سالهای اخیر از طریق رایانه انجام میشود و سازوکارهای ویژهای در این حوزه تعریف شده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران با اشاره به لزوم سوق دادن دولت به سمت کوچک شدن و برونسپاری خدمات، بیان داشت: دفاتر پیشخوان دولت خط مقدم ارائه خدمات دولتی هستند و به منظور انتقال برخی از خدمات دولتی و دسترسی بهتر و راحتتر مردم به این خدمات، تشکیل شدند.
وی با اشاره به نقش دفاتر پیشخوان دولت در انتخابات دور چهارم شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: ثبتنام 12 هزار نفر از کاندیداهای شورای شهر و روستا در این دفاتر انجام شد.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری مازندران ادامه داد: این دفاتر در ثبتنام یارانهها نیز کمک قابل توجهی انجام دادند.
قربانی در پایان با اشاره به لزوم حذف خدمات کاغذی در دفاتر پیشخوان دولت، تصریح کرد: هدف از توسعه الکترونیک ارائه تمام خدمات بهصورت الکترونیکی و حذف کاغذ است.