کیاپرس /رئیس مرکز طبی تهران اظهار داشت: ما هم مثل سایر بیمارستان ها کمبود پرستار داریم.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، شروین بدو در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالینی در مرکز طبی کودکان با اشاره به اینکه هرچند نظام ارجاع باید قوی تر باشد، افزود: خیلی از بیماران را می توان در شهرستان ها درمان کرد اما خانواده ها تمایل دارند در تهران خدمت را دریافت کنند، این موضوع سبب می شود تا بیماران به میزان غیرقابل پیش بینی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: با معاونت پرستاری وزارت بهداشت صحبت شده که بتوان تسهیلاتی مانند کاهش سنوات خدمت یا افزایش فوق العاده شغلی برای پرستاران بخش کودکان در نظر گرفته شود.

بدو بیان داشت: فرسودگی پرستاران کودکان خیلی بیشتر است، اگر این موضوع محقق شود حداقل می توانیم پرستاران موجود را حفظ کنیم.

کمتر شدن گرایش به رشته تخصص پزشکی کودکان

وی افزود: رشته پزشکی کودکان رشته دشواری است به عبارتی به مراتب سخت می باشد، اگر احتمالا تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سایر موارد هم قرار گیرند، گرایش یا ورود به این رشته تخصصی کمتر می شود.

وی افزود: انجمن کودکان ایران در این زمینه فعال تر کار می کند و هم وزارت بهداشت در تلاش هستند تا علاقمندی به این رشته همچنان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه های پزشکی کودکان با بزرگسالان فرقی ندارد، گفت: به طور مثال گرفتن ام آر ای نخاع از فرد بزرگسال با یک کودک فرقی ندارد اما این کار برای کودکان بسیار سخت است.

مرکز طبی کودکان ۲ یا بیمارستان حکیم

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ۲ بیمارستان کودکان تحت پوشش دارد که یکی از آنها مرکز طبی کودکان است.

وی افزود: بیمارستان دیگری به نام بهرامی در شرق تهران مشغول ارایه خدمت به بیماران می باشد. قبل تر بیمارستان امیرکبیر در خیابان کارگر شمالی تهران بود که در این ۲ بیمارستان ادغام شد.

وی بیان داشت: سال های قبل به همت خیرین ساخت بیمارستانی در منطقه ۱۸ تهران با ظرفیت ۲۶۵ تخت آغاز شد که این بیمارستان در حال حاضر ساخته شده است.

بدو افزود: در ابتدا نام این بیمارستان، مرکز طبی ۲ بود که قرار بود ما مقدار فعالیت خود را گسترش بدهیم، اما الان این بیمارستان در منطقه ۱۸ تهران در حال خدمت رسانی و به نام بیمارستان حکیم افتتاح شده است.

وی افزود: مجموع تخت های بیمارستانی کودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از ۸۰۰ تخت می باشد.

اشتراک این خبر در :