اختصاصی- کیا پرس : کسانی که شاغل دائمی، اعم از دولتی یا آزاد، یا حتی افرادی که شغل‌های موقت و فصلی دارند، یا به اجبار بیمه شدند یا به اختیار خود را بیمه کردند و حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، حداقل انتظارشان دریافت خدمات درمانی از همه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها است.

یکی خود را بیمه تامین اجتماعی، آن یکی بیمه خدمات درمانی و دیگری هم بیمه نیروهای مسلح می‌شود تا در مواقع لزوم تنها به دنبال بهبودی خود یا افراد تحت تکفل خود باشد. بیمه‌ها باید عصای دست مردم در شرایط سخت و بحرانی بیماری باشند.

کارمندان و کارگرانی که قبل از دریافت حقوق خود، حق بیمه آنها کسر می‌شود یا افرادی که به صورت اختیاری و نقدی حق بیمه خود را به صورت منظم پرداخت می‌کنند، چرا باید هزینه‌های درمانی را نقدی به برخی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها پرداخت کنند؟ این نوع برخورد درخور شان و منزلت بیمه‌شدگان نیست.

وقتی فرد بیمه شده یا افراد تحت تکفل او بر اثر بیماری، نیاز به خدمات درمانی پیدا می‌کند، با خیال راحت به یکی از بیمارستان‌ها مراجعه می‌کند که متاسفانه در برخی بیمارستان‌ها با این جمله مواجه می‌شود که «ما طرف قرارداد با این بیمه نیستیم».

چرا چوب عدم تفاهم بیمارستان‌ها با بیمه‌ها، بر بدن بیمه‌شدگان باید نواخته شود و آنها باید تاوان کم‌کاری یا عدم تفاهم این دو مجموعه را بپردازند؟

یکی از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان نجمیه تهران به خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: «ما بیمه تامین اجتماعی هستیم و برای مداوای پسرم به بیمارستان نجمیه مراجعه کردیم که صندوقدار اورژانس اعلام کرد ما با بیمه تامین اجتماعی طرف قرارداد نیستیم».

این فرد ادامه داد: «هر ماه مبلغی به عنوان بیمه از حقوق من کسر می‌شود اما برخی از بیمارستان‌ها، از جمله نجمیه، از ما تقاضای وجه نقد می‌کنند».

وی ادامه داد: «گرفتن هزینه از سازمان تامین اجتماعی هم، خود یک داستان غم‌انگیزی است که من در اغلب مواقع از خیرش می‌گذارم و آن را پیگیری نمی‌کنم».

وی ادامه داد: «چرا مسئولان نظارت کاملی بر این موضوع ندارند؟ چه کسی باید حق ما را بگیرد؟ نشنیده‌ام که کسی یا مجموعه‌ای تاکنون تلاشی در این زمینه کرده باشد یا این تلاش به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است».

وی افزود: «وقتی به صندوقدار اورژانس اعلام کردم که بیمه تکمیلی دارم، گفت که در پذیرش سرپایی با هیچ بیمه تکمیلی قرارداد نداریم اما اگر در بخش‌های بیمارستان بستری شوید با اغلب بیمه‌ها طرف قرارداد هستیم. این دوگانگی برای چیست؟».

وی ادامه داد: «این صندوقدار ادامه داد که در پذیرش سرپایی یا حتی بستری موقت (چند ساعته) در اورژانس فقط با نیروهای مسلح طرف قرارداد هستیم».

وی ادامه داد: «ما باید هزینه درمانی را نقدی پرداخت کنیم و بعد از مدت‌ها، تازه اگر بیمه تکمیلی اشکال تراشی نگیرد و اسناد ما را بپذیرد، با تاخیر چند ماهه اقدام به پرداخت وجه می‌کند».

وی در خاتمه از مسئولان تقاضا کرد که نظارت دقیق‌تری بر این امور داشته باشند تا مردم با آرامش به دنبال مداوای خود یا افراد تحت تکفل خود باشند.

اشتراک این خبر در :