کیاپرس/ معمولا افرادی که دچار درد، آسیب یا نیاز به ترمیم دندان دارند یا به کلنیک های دندانپزشکی آشنا مراجعه می کنند یا به دنبال مجموعه ای با کیفیت هستند تا با خیال راحت از مشکل خود رهایی پیدا کنند.

این افراد معمولا در ابتدا از آشنایان و بستگان خود در این زمینه پرس و جو می کنند، اگر به نتیجه نرسیدند از راه های دیگر مانند فضای مجازی به دنبال مجموعه دندانپزشکی با کیفیت هستند.

برخی براین باور هستند که کلنیک یا درمانگاه تخصصی دندانپزشکی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی خدمات مطلوبی ارایه می دهند و با مواج شدن با این مجموعه ها، به احتمال فراوان از آن استقبال می کنند، چون بر این باورند هم خدمات خوب و هم مبلغ مناسب دریافت می کنند.

اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد عکس این موضوع هستیم به این معنی که مراجعه کنندگان به کلنیک ها یا درمانگاه های تخصصی دندانپزشکی دانشگاهی علاوه بر اتلاف وقت، بی نظمی، مراجعات متعدد، خدمات مطلوبی هم دریافت نمی کند.

یکی از مراجعه کنندگان به درمانگاه تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به خبرنگار کیاپرس گفت: اوایل آذرماه برای رفع مشکل یکی از دندان ها به این درمانگاه تخصصی واقع در خیابان جمال زاده (حوالی میدان انقلاب) مراجعه کردم، که پس از گرفتن عکس از دهان و معاینه مشخص شد علاوه بر آن، ۲ دندان دیگرم هم مشکل دارند.

وی گفت: نوبتی برای ترمیم دندان اول ام در یکی روزهای هفته بعدی در نظر گرفتند که البته اینکار با ۲ روز تاخیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این دندان هم خوب ترمیم نشد و مرا اذیت می کند، گفت: علیرغم چند بار مراجعه موفق به رفع مشکل نشدم و با آن می سازم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل ۲ دندان دیگر هم به این کلنیک مراجعه کردم که به من گفتند، جراح دندانپزشک نداریم، یا فعلا منتطر بمان یا به مرکز دیگری مراجعه کنید.

وی با اشاره به اینکه گرفتن عکس از دندان، صرف هزینه و زمان لازمه مراجعه به درمانگاه دیگری است، بیان داشت: گرفتن عکس (در فاصله حدود یکماه ) می تواند فرد را در معرض آسیب قرار دهد.

وی با طرح این سوال که تجهیزات و نیروی انسانی به چه منظوری در این مرکز جمع آوری شده است؟، گفت: چرا مکان، تجهیزات و … که با بودجه های دولتی تهیه شده، اینطوری استفاده می شود، به عبارتی مردم از آنها بهره کافی را نمی برند.

وی ادامه داد: مردم با مشاهده تابلوی این مرکز فکر می کنند هم کیفیت کار در حد خوبی و هم خدمات منظم و با هزینه های مناسب دریافت می کنند، که من از آنها بهره ای نبردم.

وی ادامه داد: در چند بار مراجعه به این مرکز مشاهده کردم که تعدادی از مراجعان مسکلاتی دارند و در کلنیک سرگردان هستند.

وی با طرح این سوال که چرا این مرکز با بیمه های تکمیلی ارتباط ندارد؟ گفت: این مرکز برای راحتی خودش ما را دچار مشکلاتی می کند.

وی از مسئولان دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران خواست نظارت دقیق تری بر اینگونه مراکز که خدمات درمانی ارایه می دهند، داشته باشند تا دردی به آلام مردم اضافه نشود.

اشتراک این خبر در :