کیاپرس /سومین رویداد ملی تکتون یا آموزش علوم پزشکی شامگاه یکشنبه با برگزاری مراسمی در سالن همایش های رازی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، ابولفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه سومین رویداد تکتون گفت: ایده تکتون یا مارتن تکنولوژی های نوین آموزش علوم پزشکی از سه سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی ایران شکل گرفته است.

وی افزود: ما در آن زمان مشکلات زیادی در حوزه آموزش پزشکی حضوری و غیر حضوری دانشجویان داشتیم که از طریق این رویداد ایده های نو از سوی استادان و دانشجویان برای حل بدخی از آنها به دانشگاه ارسال شد.

باقری فرد تاکید کرد: در صورتیکه کووید ادامه پیدا می کرد یا شرایطی شبیه به آن ایجاد شود ما باید بتوانیم آموزش علوم پزشکی را با بهره گیری از تکنولوژی های نوین به پیش ببریم.

وی گفت: سال اول به دلیل وجود کرونا ، رویداد به صورت مجازی برگزار شد و ایده هایی در آن مطرح شد که برخی از آنها به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: امسال سومین دوره تکتون در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و معاونت آموزشی وزارت بهداشت هم حمایت های لازم از این رویداد را انجام داد.

وی بیان داشت: ۵ ایده برتر این رویداد مورد حمایت شرکت های دانش بنیان قرار گرفت و این ایده ها به سمت تجاری سازی پیش می روند.

وی افزود: این موضوع نشانگر این رویداد است که رویداد از اثرگذاری مناسبی برای توسعه فناوریها در حوزه آموزش پزشکی کشور برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک محصولات این ایده ها در حوزه آموزش علوم پزشکی مورد استفاده دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گیرد.

دکتر فهیمه سهیلی پور ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین در این مراسم گفت: تکتون یک رویداد کاملا هدفمند در حوزه تکنولوژی های آموزشی علوم پزشکی است که به دنبال شناسایی ایده های نو در این حوزه است.

وی افزود: این رویداد از آن جهت اهمیت دارد که می خواهیم موضوع فناوری های آموزشی را به صورت برجسته، طرح و مسائل مربوط به آن را حل کنیم.

وی به استقبال نسبتا چشمگیر استادان و دانشجویان از این رویداد اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها در اغلب استان ها در این رویداد حضور داشتند.

وی بیان داشت: از میان ایده های ارسالی به سومین رویداد تکتون از حوزه هوش مصنوعی است .

اشتراک این خبر در :