اختصاصی – کیاپرس/مدیر مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: ما اولین دانشگاهی هستیم که مرکز نوآوری فناوری های نوین آموزش پزشکی را داریم.

دکتر محمد حسین زاده در حاشیه سومین رویداد تکتون آموزش علوم پزشکی به خبرنگار کیاپرس گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران سعی کرده نقش پیشران توسعه فناوری های آموزشی پزشکی را داشته باشد.

وی ادامه داد: ما متولی برگزاری سومین رویداد کشوری تکتون هستیم و معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اجرا آن ، کمک کار ما بودند.

حسین زاده بااشاره به اینکه ۵۰ ایده از ۲۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور به این رویداد ارسال شده است، بیان داشت: این ایده ها در حوزه فناوری هایی نوین هستند تا حل مشکل آموزش علوم پزشکی را انجام دهند.

وی افزود: پس از داروری ایده ها در مراحل مختلف این رویداد ۱۱ ایده برگزیده شده و به سرمایه گذاران ارایه شدند که از این تعداد ۳ ایده توانستند سرمایه گذار پیدا کنند.

وی افزود: در سال های قبل موفق نشده بودیم برای ایده های برگزیده سرمایه گذار انتخاب کنیم که این دوره آنها را به سرمایه گذران معرفی کردیم که ۲ ایده موفق به جلب نظر سرمایه گذاران شدند‌.

وی افزود: سومین رویداد تکتون با هدف شناسایی استعدادهای در حوزه فناوری های آموزشی برگزار شد. خیلی از دانشجویان و استادان ما برای حل مشکلات آموزش بالینی و علوم پایه ایده های متعددی دارند اما به محصول منجر نمی شد.

وی افزود: ما در قالب این رویداد سعی کردیم‌ ایده های مناسب که قابلیت تبدیل شدن به محصول را دارند، در مسیر آموزشی ما قرار می گیرند تا ایده را از فکر خام به ایده پخته تبدیل و در نهایت به یک محصول قابل ارایه به بازار آموزش علوم پزشکی تبدیل شوند.

مراسم اختتامیه سومین رویداد تکتون آموزش علوم پزشکی شامگاه یکشنبه در سالن همایش های رازی برگزار و از نفرات برگزیده تقدیر به عمل آمد.

اشتراک این خبر در :