اختصاصی – کیاپرس /رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت : هیچ حساسیتی نسبت به تعیین بموقع تعرفه های پزشکی ۱۴۰۳ نیست و به همین دلیل جامعه پزشکی بشدت نگران عواقب این موضوع هستند.

دکتر محمد رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نامه ای برای رئیس جمهور ارسال کردیم و ایشان تاکید داشتند تعرفه های پزشکی طبق قانون و در اسرع وقت، تعیین تکلیف شود و وزارت بهداشت هم پیگیر تصویب و ابلاغ آن باشد.

وی ادامه داد: تعرفه های پزشکی سال گذشته هم با عنایت رئیس جمهور از همه سال ها زودتر در هیات دولت مصوب و در ششم فروردین ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

وی بیان داشت: این تعرفه های پزشکی ۲ تا ۳ ماه زودتر از سنوات قبل ابلاغ شد که این کار حاصل تاکیدات رئیس جمهور بوده است.

وی نگاه مثبت و ویژه آقای رییس جمهور به حوزه سلامت را یک فرصت بی نظیری برای متولیان این حوزه دانست و گفت: باید از آن به نحوه مطلوب بهره برد، به عبارتی از نگاه سازنده آقای رییس جمهور باید بهتر استفاده شود.

رئیس زاده بیان داشت: وقتی خود رئیس جمهور تاکید می کنند که این کار باید انجام شود، لایحه بودجه به مجلس ارسال شده و دو ماه اندی تا پایان سال داریم، هنوز شورای عالی بیمه تعرفه های پزشکی ۱۴۰۳ را تصویب نکرده و مشخص نیست کار چه زمانی به نتیجه می رسد.

وی افزود: عدم تعیین بموقع تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۳ موجب بی نظمی و دریافت های سلیقه ای می شود و مردم ضرر می کنند و باید تاوان آن را پرداخت کنند.

وی گفت: همچنین سلیقه ای عمل کردن عده ای اندک، وضعیت نامتعارف برای جامعه پزشکی ایجاد می کند و آبروی همه افراد خدوم و زحمت کش این حوزه را می برند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت، روند تصویب، ابلاغ و اجرای تعرفه های پزشکی را تسریع کنند تا ضمن تعیین تعرفه معقول و منطقی، جبران تعرفه های غیر منطقی سال های گذشته انجام گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه زیرمیزی ماحصل نبود تعرفه منطقی و پرداخت بموقع به پزشکان است، افزود: اگر یک تعرفه منطقی و پرداخت بموقع نباشد قسمت عمده ای از زیرمیزی برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: برخورد با زیرمیزی یک برخورد پیچیده ای است به عبارتی برخورد با زیرمیزی ساده نیست.

اشتراک این خبر در :