• افزایش ۱۹ درصدی مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • ۱۱۳ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان باختند
  • بابل بیشترین آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • شهریور، مرگبارترین ماه برای مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • متاهلان، بیشترین قربانیان مسمومیت با قرص برنج در مازندران

به گزارش کیاپرس مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه سال جاری، ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کیاپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی افزود: از مجموع فوتی‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در استان، ۷۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

بابل با ۳۲ فوتی، ساری با ۱۷ فوتی و آمل با ۱۳ فوتی، به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را در استان به خود اختصاص داده‌اند. کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج نیز در شهرستان‌های بهشهر و عباس‌آباد با یک فوتی گزارش شده است.

شهریور با ۲۳ فوتی، مهر با ۱۸ فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با ۱۰ فوتی، بیشترین آمار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۶۷ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۳ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با چهار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

عضو شورای قضایی استان مازندران نیز با تأکید بر ضرورت اعمال تدابیر سخت‌گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج باید به گونه‌ای اقدام کرد که این قرص به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد. عرضه قرص برنج باید محدود شود و افراد به راحتی نتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

اشتراک این خبر در :