کیاپرس/هیأت اعزامی وزارت بهداشت لیبی خواستار بهره گیری از دانش و فناوری، تجهیزات و تجارب سازمان انتقال خون ایران برای ارتقای انتقال خون این کشور شد.

به گزارش کیاپرس از وبدا، نمایندگانی از وزارت بهداشت لیبی از سازمان انتقال خون ایران بازدید و برای همکاری ایران برای رشد و توسعه انتقال خون این کشور مذاکره کردند.

بنابر این گزارش، مدیر بین الملل، مدیر طب اورژانس و مدیر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت لیبی روز گذشته ضمن بازدید از بخشهای مختلف فنی و خدمات پیشرفته سازمان انتقال خون برای بررسی ظرفیت های همکاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار دکتر عباداله سالک مقدم معاون فنی و فناوری های نوین سازمان و دکترشیلا غفاری مدیرکل دفتر مدیر عامل و همکاری‌های بین الملل و جمعی از مدیران سازمان انتقال خون حضور داشتند.

دکتر سالک مقدم در این دیدار، گزارشی از وضعیت انتقال خون ایران ارائه داد و با اشاره به شاخص های ممتاز این سازمان در کشورهای منطقه ایران را دارای انتقال خون ملی و متمرکز دانست و با اشاره به اهدای بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خون طی سال گذشته، سلامت خون اهدایی ایران را در حد کشورهای برخوردار دانست و انتقال خون ایران را اولین کشور منطقه معرفی کرد که در سال ۲۰۰۷ به اهدای خون صد درصد داوطلبانه رسیده است.

معاون فنی و فناوری های نوین، سازمان انتقال خون ایران را در زمینه آموزش و پژوهش همکار سازمان جهانی بهداشت دانست و ضمن تشریح خدمات تخصصی این سازمان از قبیل بانک خون بند ناف و خونهای نادر و مرکز پذیره نویسی سلولهای بنیادی، از آمادگی انتقال خون ایران برای کمک به ارتقای انتقال خون در کشورهای منطقه خبر داد.

وی در پاسخ به سوالات نمایندگان وزارت بهداشت لیبی گفت: اهدای پولی و مشوق های اهدای خون از بدو تشکیل سازمان وجود نداشته است و خون با اهداف انسان دوستانه و معنوی اهدا می شود و هیچ محدودیت دینی و مذهبی در دریافت و تزریق خون وجود ندارد و رعایت شرایط استاندارد تعریف شده برای اهدای خون تنها ملاک پذیرش اهدا کننده و انتقال خون است.

مدیر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت لیبی در بازدید از مرکز نو آوری ابراز تمایل کرد تا از تجهیزات ایران در انتقال خون کشورشان استفاده کنند. هیات اعزامی استانداردهای انتقال خون کشورمان را بسیاربالا ارزیابی کردند و ابراز امیدورای کردند که از ظرفیت ارتباطی و همکاری با انتقال خون ایران نتایج مثبتی حاصل شود.

 

اشتراک این خبر در :