کیاپرس /مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: طب اورژانس، بیهوشی، عفونی، داخلی و کودکان، ۵ رشته ای هستند که از آنها کمتر استقبال می شود.

دکتر محسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: در این رشته ها ظرفیت وجود دارد ولی این ظرفیت توسط دستیاران پر نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به برخی رشته های تحصیلی رغبت کمتری وجود دارد، گفت: بله اینطور می باشد.

عباسی در پاسخ به این سوال که چرا دستیاران رغبت چندانی به حضور در این رشته ها ندارند؟ گفت: این موضوع علل مختلفی دارد که از جمله آن، وضعیت معیشتی آینده، سختی کار و استرس از جمله آن می باشد.

وی تاکید کرد: مجموعه هایی از معاونت های آموزش و درمان وزارت بهداشت، بیمه ها و مسئولان دانشگاه ها و حتی مجموعه های سیاستگذار مانند مجلس باید با همفکری و کمک کنند تا راهکار مناسب برای برون رفتن این معضل اتخاذ شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی در مورد افزایش ظرفیت فوق تخصص و دستیاران انجام شده است؟ گفت: تاکنون افزایش سالانه در این زمینه انجام گرفته و این روند تا برطرف شدن کمبود ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: آخرین عدد دانشجویان تخصصی ما به بیش از ۴ هزار ۶۰۰ نفر رسیده است.

عباسی ادامه داد: اگر مصوبه مجلس به تائید شورای نگهبان برسد موظف هستیم که افرایش پذیرش دانشجویان در مقطع تخصصی یا دستیاری را ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت های لازم برای تحقق این کار فراهم است؟ گفت: برای تحقق این هدف والا مواردی مانند تخت بیمارستانی، بودن استاد از جمله نیازها است، به عبارتی بودجه لازم برای فراهم آمدن بسترهای مناسب نیاز است که باید فراهم شود.

اشتراک این خبر در :