کیاپرس /رییس سازمان غذا و دارو گفت: توزیع ماهانه شیر خشک در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته که نشان از افزایش سرعت تأمین و توزیع شیر خشک دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیدحیدر محمدی روز شنبه در اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت این شهر برگزار شد افزود: طی آبان ماه امسال هشت میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین پنج میلیون تا پنج میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه در آبان ماه وضعیت خوبی در بحث تأمین شیرخشک داشتیم و امیدواریم که این وضعیت مطلوب و حتی بهتر از آن را در آذر ماه هم شاهد باشیم.

محمدی افزود: گروه‌های نظارتی در سراسر کشور بازدید از تمامی شرکت‌ های پخش را در دستور کار قرار داده‌ اند و با صدور برنامه توزیع توسط معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی، شیرخشک موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:در حوزه دارو به ثبات نسبی رسیده ایم و در زمینه اقلام و مواد آرایشی و بهداشتی هم مشکلی نداریم و در تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه‌ غذا و دارو نظارت جدی داریم.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه طبق دستور معاون اول رئیس جمهور قول پرداخت۱۲ هزار میلیارد ریال را به وزارتخانه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه در بحث دارو داده است که امیدواریم که این پرداختی در اسرع وقت و بدون تأخیر انجام شود همچنین خواستار اختصاص تسهیلات و اعتبارات موردنیاز از سوی بانک‌های عامل هستیم تا در حوزه ارزی به‌ مشکل نخوریم.

اشتراک این خبر در :