کیاپرس /رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان، گفت: متأسفانه در حال حاضر پرداخت تعرفه‌های پرستاری از قانون مدونی برخوردار نیست و از آنجایی که نمایندگان پرستاری در نحوه پرداخت آن‌ها دخالت ندارند، همانند کارانه به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌ شود، در صورتی که باید پرداخت تعرفه براساس خدمت پرستار باشد.

به گزارش کیاپرس از سازمان نظام پرستاری، امین بلدی رئیس درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بیان کرد: قانون تعرفه‌گذاری علی‌رغم اینکه حق مسلم جامعه‌ شریف و زحمتکش پرستاری است، بعد از گذشت سالیان سال از تصویب این قانون و دستور مقام معظم رهبری جهت اجرا، گویا مسئولان در اجرایی شدن این حق مسلّم همچنان شک و تردید دارند، زیرا بعد از یک سال از اجرایی شدن این قانون، تاکنون به بهانه‌های مختلف، پرداخت‌ها به صورت خیلی جزئی صورت گرفته است.

وی همچنین یکی از دلایل عدم اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را، عدم وجود افراد شایسته و آگاه به حق و حقوق پرستاری دانست و به یکی دیگر از این دلایل اشاره کرد و گفت: استفاده از مدیران غیرمرتبط با رشته پرستاری در رده‌های مختلف اداری که درک کافی نسبت به مشکلات این قشر ندارند، یکی دیگر از این دلایل است.

بلدی در ادامه با تأکید بر اینکه عدم بررسی اصولی و علمی دلایل نارضایتی جامه پرستاری از دیگر عوامل اجرا نشدن صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است، گفت: یکی از دلایل مهم در این امر، وجود نظام پزشک‌سالاری است که موجب شدده قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به طور صحیح اجرا نشود.

وی در پاسخ به اینکه چه کسانی باید پاسخگوی نحوه نادرست اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری باشند؟ گفت؛ در واقع وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر وظیفه اجرا، نظارت و پاسخگویی را برعهده دارد، در حال حاضر قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری به طور کامل اجرا نمی‌شود،اما مردم و بیمه‌ها پول آن‌ را پرداخت می‌کنند،لذا توصیه ما به وزارت بهداشت، اجرای کامل قانون تعرفه‌گذاری پرستاری است.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مسجدسلیمان درباره نحوه مقایسه در اجرای تعرفه‌گذاری برای پرستاران و پزشکان گفت: از آنجایی که سالیانه سال تعرفه‌های مختلف مرتبط با پزشکی، با توجه به تورم، با افزایش مبلغ روبه‌رو هستند، بهتر است که در ابتدای هر سال تعرفه‌های خدمات پرستاری به صورت جداگانه قیمت‌گذاری شوند و این تعرفه‌ها در انتهای ماه توسط پرستاران قابل دیدن و ارزیابی باشند، همانگونه که پزشکان در انتهای ماه قادر به دیدن تعداد ویزیت‌های خود هستند.

اشتراک این خبر در :