کیاپرس/فوق تخصص زنان و فلوشیپ اختلالات کف لگن گفت: ورزش یکی از عوامل کاهش سزارین ها و گذراندن دوران بارداری سالمتر، کاهش افسردگی بعد از زایمان، پیشگیری کننده از تنبلی تخمدان ها و همچنین کاهش نوسانات خلقی و عاملی در جهت تقویت نشاط و امید به زندگی است.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر عطیه محمد زاده وطن چی، انس با ورزش را بسیار کمک کننده در سلامت روح و روان عنوان کرد.

استادیار گروه زنان، نقش ورزش را برای بانوان بسیار بااهمیت توصیف کرد و افزود: در ویزیت هایی که درحاشیه شهر انجام دادم به این نتیجه رسیدم که برخی از بانوان از سن ٣۵-۴۰ سالگی دچار دردهای عضلانی و مفصلی هستند و نشاط واقعی را ندارند و دچار افزایش وزن هستند که یکی از مهمترین دلایل این اختلالات عدم ورزش و تحرک کافی بود.  

فلوشیپ اختلالات کف لگن اظهار داشت: عدم تحرک کافی و چاقی  یکی از دلایل مهم بیماریهای اختلالات کف لگن است و در حال حاضر نیمی از بانوان از اختلالات کف لگن رنج می برند و لازم است ورزش های اختصاصی کف لگن را فرا بگیرند.

وی ارتباط ورزش و تحرک را با خانواده و جامعه سالم انکار ناپذیر برشمرد و افزود: پیش زمینه جوانی جمعیت بانوان سالم جامعه هستند.

اشتراک این خبر در :