کیاپرس/رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تعداد دانشکده های پرستاری کشور،جذب بخشی از پرستاران فارغ التحصیل این دانشکده‌ها را سبب رفع کمبود نیروی نظام سلامت برشمرد و پیشنهاد داد: اگر دانشجویان پرستاری از ابتدا براساس نیاز مراکز درمانی بورسیه ان مرکز شوند می توان کمبود نیرو را مرتفع کرد.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علی رضا زالی به برخی موضوعات و چالشهای پرستاران اشاره کرد که باید مورد پیگیری قرار گیرند.

به گفته وی ‌رسیدن به استاندارد جهانی تعداد پرستار به ازای تخت ( ۲٫۵ ) یکی از این موارد است که با وجود آزمون‌های استخدامی همچنان در برخی مراکز با این میزان فاصله زیادی داریم .

وی ضمن ارایه گزارشی تحلیلی از آمار جذب کادر پرستاری در دانشگاه یادآور شد: در حال حاضر ۲۳۰ هزار پرستار در کشور مشغول فعالیت هستند که باید گفت نسبت تعداد پرستار به جمعیت کشور، در مقایسه با این آمار در مصر، ترکیه، قطر و کویت و امارات کمتر است و در این خصوص نیازمند کمک و حمایت بیشتر هستیم .

زالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص بحث فوق العاده خاص پرستاران در این زمینه توضیحاتی را بیان کرد.

وی با تاکید بر اصلاح قدر مطلق اضافه کاری پرستاران گفت: در هیئت رییسه این دانشگاه در حال اجرای یک مدل درون دانشگاهی در این خصوص هستیم اما برای اصلاح ان نیازمند کمک همه دوستان و وزارت بهداشت هستیم.

دکتر زالی انجام تعرفه‌گذاری نظام پرستاری با دستور مقام معظم رهبری و رییس جمهور را اقدامی برجسته برشمرد و  این تجربه نوین را نیازمند ترمیم و بازنگری و اسیب شناسی دانست.

رییس دانشگاه با تاکید بر پیگیری مطالبات و مسایل پرستاران با کمک وزارتبهداشت گفت: پرستاران همواره با تمام تلاش و ایثار به بیماران خدمت رسانی می کنند و علیرغم تمام کمبودها و کاستی‌ها هیچگاه خدمت به خلق را  ترک نکردند که این موضوع بزرگ منشی و نجابت انان را می رسانند.

اشتراک این خبر در :