کیاپرس /فلوشیپ خواب وعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: چندین عادت وجود دارد که می‌توانید برای بهبود خواب در برنامه روزانه و شبانه خود بگنجانید؛ توصیه می‌کنیم که یک برنامه زمانی را دنبال کرده و سعی کنید که در ساعت مشخصی به تختخواب بروید و در ساعت معینی هم از خواب بیدار شوید، این کار به شما کمک می‌کند که به خواب بروید و خوب بخوابید.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امینی ادامه داد: توصیه دیگر این است که حرکات بیشتری را در روز خود بگنجانید، مانند پیاده‌روی یا ورزش و اینکه هر روز خود را در معرض نور خورشید قرار دهید.

وی افزود: اگر در جایی زندگی می‌کنید که در شب پر سر و صدا است، راه‌هایی برای جلوگیری از سر و صدا یا جلوگیری از آن با استفاده از هدفون ‌های حذف صدا یا دستگاه‌های نویزپیدا کنید.

دکتر امینی تصریح کرد: باید فضای خواب خود را تاریک و راحت نگهدارید و پرده‌های خاموشی یک راه عالی برای اطمینان از تاریکی هستند و اینکه حتماً اتاق خود را در دمای خنک و مطبوع نگهدارید.

وی اضافه کرد: سعی کنید که ٣۰ دقیقه قبل از خواب از استفاده از وسایل الکترونیکی خودداری کنید و به جای آن خواندن کتاب و یا حمام با آب گرم را انتخاب کنید.

وی افزود: شما می‌توانید از این عادت ها و تاکتیک‌ها برای کمک به بهبود خواب خوب و در راه رسیدن به سلامتی بهتر استفاده کنید.

عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که خواب برای سلامتی همه به‌ویژه برای افرادی که پس از سکته بهبود می‌یابند بسیار مهم است، تأکید کرد: خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به ریکاوری فیزیکی دارد.

دکتر امینی گفت: همواره باید به زمان مفید و استاندارد خواب توجه داشته باشیم و اینکه این زمان برای انجام کارهای دیگر کم یا جابه‌جا نکنیم تا در زمان بیداری و انجام فعالیت روزانه بتوانیم بهترین نوع عملکرد را داشته باشیم.

اشتراک این خبر در :