کیاپرس /مراسم گرامیداشت مقام استاد علم و اخلاق، زنده یاد دکتر منوچهر دوایی و رونمایی از کتاب طبیب دوران با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و پیشکسوتان، دانشجویان و خانواده دکتر دوایی امروز یکشنبه ۲۸ آبان ماه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش کیامرس از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این مراسم دکتر محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد حسین صفار هرندی سیاست‌مدار وفعال رسانه، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه، دکتر محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر ایران و جمعی از مسئولان دانشگاه، اساتید، پیشکسوتان، دانشجویان و خانواده زنده یاد دکتر دوایی حضور داشتند.

دکتر دوایی را باید از جنس آثارش شناخت

دکتر محمدحسین صفار هرندی نیز در این مراسم گفت: دکتر دوایی را باید از جنس آثارش شناخت، آثار وی شفاهی است و همه او را ستایش می کنند.

وی افزود: دکتر دوایی مردی مومن بود که از عمق وجودش به خدا باور داشت و هنر او عمل صالحش بود و بالاترین عمل صالح همانا دانش اندوزی برای خدمت به مردم است.

وی استاد دوایی را یکی از مصادیق خطبه متقین امیرالمومنین برشمرد و گفت: دکتر دوایی با آبرو به محضر خدا می‌رسد.

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، دکتر دوایی را اسوه‌ای بی بدیل در عرصه پزشکی خواند که علم و ادب توامان در وی متجلی شده بود.

دکتر زالی با اشاره به تبحر بالا و مهارت و دانش بسیار دکتر دوایی وی رااز برجستگان علمی کشور و جهان برشمرد و یادآور شد که این استاد فقید همزمان در چندین رشته فوق تخصصی به کسب علم مشغول شد و در بسیاری از جراحی های(عمومی، کودکان و سرطان) در کشور پایه گذار بود.

وی در ادامه به برخی از زوایای زندگی حرفه ای دکتر دوایی اشاره کرد که همراه با ایثار و عشق خدمت به خلق بود و یادآور شد که دکتر دوایی پس از بازگشت به ایران و شروع کارش، خدمت به مردم در دانشگاه جندی شاپور را به حضور در یکی از بیمارستان های خصوصی وممتاز تهران ترجیح داد.

رییس دانشگاه با اشاره به این که دکتر دوایی پزشک معالج دکتر چمران بود خاطرنشان کرد: استاد دوایی از پیشقراولان و پیشتازان خدمت در دوران دفاع مقدس بود و در میان آتش و خون به خدمت رسانی به مجروحان پرداخت .

رییس دانشگاه همچنین از تهیه نشان حکمت دانشگاه و گرنتی با عنوان دکتر دوایی خبر داد که در جشنواره آموزشی سال آتی دانشگاه به پیشگامان آموزشی ارایه خواهد شد.

اشتراک این خبر در :