کیاپرس /متخصص جراحی مغز و اعصاب با بیان اینکه ابتلا به پارکینسون در مردان ۲ برابر زنان است، گفت: این بیماری در افراد ۶۰ سال به بالاتر بیشتر شایع است، البته مواردی از بیماری در جوانان نیز مشاهده می‌شود.

بیماری پارکینسون به اختصار PD، اختلال پیش‌رونده، مخرب و درازمدت دستگاه عصبی مرکزی است که عمدتاً سیستم حرکتی بدن را مختل می‌کند.

نشانه‌های این بیماری معمولاً آرام و به‌تدریج ظاهر می‌شوند و با پیشرفت بیماری، علائم غیرحرکتی نیز بروز می ‌کنند.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی درباره نشانه‌های ابتلا به پارکینسون توضیحاتی داد و اظهار کرد: مهمترین خصوصیتی که در توصیف لرزش پارکینسونی مشهود است و به پزشک متخصص این امکان را می‌دهد که پارکینسون را از سایر لرزش‌ها افتراق دهد، کاهش پلک زدن، کندی حرکات، تغییر در نمای صورت و مواردی از این قبیل است.

دکتر زالی ادامه داد: قبل از دهه ۶۰ درمان پارکینسون جراحی بود، خوشبختانه با ورود داروهای نوین درمان‌های دارویی شکل تازه‌ای به خود گرفت، ضمن اینکه جراحی‌ها معمولا مشکلاتی مثل اختلال در تکلم را به ‌دنبال داشتند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مهمترین مسئله بعد از جراحی عمقی مغز، تنظیمات دستگاه برای کسب بهترین نتیجه است، اضافه کرد: این جراحی نتیجه کار تیمی است، بعد از جراحی شرایط بیمار باید به صورت دوره‌ای بررسی شود و استفاده از دارو نیز همچنان بر قوت خود باقی است.

وی  از پوشش بیمه‌ها در درمان پارکینسون خبرداد و افزود: این بیماری در دسته بیماری‌ها صعب‌العلاج و تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد.

اشتراک این خبر در :