کیاپرس/رییس انجمن غدد و متابولیسم کودکان، پرنشدن ظرفیت های پزشکی اطفال، مهاجرت پزشکان و دو شغله بودن پزشکان را از جمله مشکلات پزشکان اعلام و این سوال را مطرح کرد که چرا ظرفیت های پزشکی اطفال کشور پر نمی شود؟

به گزارش خبرنگار کیاپرس، دکتر علی ربانی در مراسم افتتاحیه سی‌ و پنجمین کنگره بیماری‌های کودکان و بیست و یکمین همایش ملی پرستاری کودکان که در سالن همایش مرکز طبی کودکان برگزار شد، یکی از مهمترین دلیل این موضوع را تعرفه های پزشکی نامناسب اعلام کرد و گفت: در حالیکه قیمت محصولات تا چند برابر افزایش یافته اما تعرفه پزشکی اطفال یا پزشکان نسخه نویس ۲۰ تا ۳۰ درصد افرایش یافته است.

وی تاکید کرد: بسیار زننده است که جامعه فرهیخته پزشکی زحمت کش را در ته جدول قرار دهیم.

ربانی تاکید کرد: در کتاب تعرفه های پزشکی که مورد تایید بیمه ها، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است، ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که می توان همان ها را مبنا قرار داد.

وی افزود: اگر ظرفیت های پزشکی اطفال کشور پر نمی شود، اگر می بیند که پزشکان به کشورهای اطراف رجوع می کنند یا اگر می بینید که حوادث ناگوار به صورت خودکشی یا مسایل دیگری پیش می آید، مسیولیت اش به عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

وی با طرح این سوال که چرا ما لذت بیمار دیدن را از جامعه پزشکی می گیریم، افزود: انتظارمان از وزارت بهداشت که تسلیم بیمه ها نشوند.

وی افزود: من امیدوارم با همت و تلاش وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سایر مسئولان این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: خواسته های ما پزشکان نسخه نویس را وزارت بهداشت باید به مسئولان بالاتر بدهد، اگر ندهد شک نکنید که بحران ایجاد خواهد شد.

اشتراک این خبر در :