کیاپرس /کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش مسمومیت‌ های اتفاقی در یک سال و نیم اخیر بر لزوم مراقبت از کودکان در برابر برخی گیاهان آپارتمانی از جمله ” دیفن باخیا و خرزهره “تاکید کرد.

به گزارش کیاپرس از سازمان غذا و دارو، راضیه کشاورز گفت: برخی از گیاهان آپارتمانی که ظاهر زیبایی دارند موجب جلب‌ توجه کودکان شده و با خوردن قسمتی از آن گیاه توسط کودک باعث مسمومیت و حتی مرگ آنها می شود.

وی اظهار داشت: گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهانی است که از تمامی قسمت‌ های گیاه اعم از برگ‌، ساقه و ریشه آن شیره‌ای استخراج می‌شود که حاوی ترکیب اگزالات کلسیم است که این ترکیب موجب سوزش در پوست یا تورم در دهان، زبان و حلق شده و گاه موجب عدم تکلم و حتی خفگی می شود.

کشاورز تاکید کرد: افرادی که به‌ قصد تکثیر و قلمه‌زدن با این گیاه سروکار دارند باید از دستکش استفاده کنند، چرا که مواجه پوست با شیره این گیاه موجب ایجاد تحریکات پوستی یا آلرژی‌ های گوناگون می‌شود.

به گفته وی، گیاه کالادیوم نیز گیاهی است که مسمومیت توسط آن شایع بوده و همه قسمت‌های آن حاوی مواد سمی است در صورت خورده شدن آن علائم گوارشی، سوزش و تورم در زبان و لب‌ها را ایجاد می‌کند.

اشتراک این خبر در :