کیاپرس /رئیس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران با بیان اینکه سرطان پستان، پروستات و روده از سرطان ‌های شایع در کشور هستند، گفت: با برخی اقدامات ساده مانند ورزش کردن روزانه به مدت ۳۰ دقیقه، مصرف زیاد میوه و سبزیجات، استفاده کمتر از گوشت قرمز خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد و تشخیص زود هنگام بیماری نیز باعث افزایش شانس بهبودی می‌شود.

به گزارش کیاپرس محمد اسلامی جویباری در افتتاحیه کنگره هماتولوژی و آنکولوژی در هتل المپیک تهران، افزود: براساس آمار رسمی وزارت بهداشت، در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۱۸۰ نفر به سرطان مبتلا هستند که نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.

به گفته اردشیر قوام زاده، مردم باید برای پیشگیری از سرطان از مصرف مواد دخانی، الکل، فست و فودها، هوای آلوده خودداری کنند و انجام مستمر فعالیت‌های ورزشی از جمله پیاده روی و ورزش‌های همگانی، کنترل وزن بدن که برای پیشگیری از ابتلاء به سرطان است پیروی کنند.

سحر توکلی شیراجی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به اهمیت بیماری، ضرورت دارد افرادی که در خانواده خود از جمله مادر، خواهر، عمه و خاله مبتلا به سرطان پستان دارند حتماً ماموگرافی سالانه را انجام دهند.

توکلی تاکید کرد: با توجه به افزایش آگاهی زنان در مورد سرطان پستان، شمار مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است، ضرورت دارد زنان بعد از ۴۰ سالگی سالانه یکبار ماموگرافی را انجام دهند.

اشتراک این خبر در :