کیاپرس /مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: صرع بیماری است که سریع می‌تواند درمان شود و نباید با یک تشنج ناامیدی در بیمار ایجاد کنیم و آن فرد فکر کند که کارش تمام شده است .

به گزارش کیاپرس ازدانشگاه علوم پزشکی مشهد، پروفسور محمدعلی گرجی اظهارداشت: اگر بیمار وضعیت عادی ندارد مورد تمسخر دیگران قرارمی‌گیرد،موضوعی که اگر به باور تبدیل شود،موجب ناامیدی بیمار شده و تأثیر منفی در روند درمان وی دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای بیماران مقاوم به درمان شناسایی کانون صرع را داریم و این عمل در مسیر درمان موفقیت‌آمیز و عدم ایجاد تشنج در فرد بیمار مؤثر است، گفت: همچنین در خصوص مدت زمان داروهای مصرفی هم باید بگوییم که حداقل زمان مصرف دارو ٢ سال پس از درمان بوده و اگر وضعیتش بهتر شد با نظر پزشک مصرف دارو قطع می‌شود.

پرفسور گرجی اضافه کرد: ما موضوعات کلی را که برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها گفته می‌شود، برای بیماری صرع هم می‌گوییم و اگر می‌خواهیم که از هر نوع بیماری از جمله صرع به‌دور باشیم باید به تغذیه مناسب، عدم مصرف فست‌فود، چیپس و پفک و سایر تنقلات، عدم مصرف چربی و نمک زیاد، داشتن برنامه ورزش و فعالیت بدنی روزانه، عدم حضور در محیط‌های آلوده، عدم تردد غیرضرور در زمان آلودگی هوا و غیره توجه نماییم.

وی با ذکر این نکته که آمارکلی آقا و خانم مبتلا به صرع تقریباً یکسان بوده و اختلاف زیادی میان آنها وجودندارد، تأکیدکرد: برخی از بیماران صرع بیماری دیگری هم دارند وباید سوابق بیماریهای قبلی‌ رابه پزشک بگویند تا بهترین تصمیم در تجویز دارو گرفته شود و بیمار دچار اختلالات دارویی نشود.

اشتراک این خبر در :