اختصاصی / به گزارش کیاپرس و به نقل از یک منبع آگاه، در پی هنجارشکنی مراسم روز پزشک آمل، دکتر امیر بهاری، رئیس سازمان نظام پزشکی این شهرستان از سمت خود استعفا داد. این استعفا در پی اتفاق صورت گرفته در همایش بزرگداشت مقام پزشک در شهرستان آمل بود که طی آن، یک پزشک زن بدون رعایت حجاب اسلامی بر روی سن رفت و موردتقدیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مراتب استعفای دکتر بهاری به هیات مدیره نظام پزشکی آمل تقدیم شده است. همچنین، پزشک هنجارشکن جهت تشکیل پرونده و بررسی بر اساس موازین و قوانین به دادسرا نظام پزشکی امل فراخوانده شد و مراحل قانونی رسیدگی آغاز گردید.

این اقدام سازمان نظام پزشکی آمل در راستای برخورد با هنجارشکنی و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه صورت گرفته است.

در بیانیه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدام ناپسند کشف حجاب در آمل را محکوم کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در محکومیت اقدام ناپسند کشف حجاب مراسم نظام پزشکی در شهرستان آمل بیانیه‌ای صادر کرد و در بخشی از آن آمده است: حجاب هویت زن مسلمان است و در دنیای سرشار از خشونت علیه زنان و سرگردانی و بی‌پناهی، حجاب پیام‌آور امنیت و آرامش و بیرق اقتدار زنان سرزمین ماست.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران اتفاق ناپسند کشف حجاب در برنامه روز پزشک نظام پزشکی آمل را محکوم و نسبت به هرگونه هتک حرمت به شعائر دینی اعلام انزجار و تأکید می‌کند: مطابق قوانین و مقررات، تمامی مراکز وابسته به حوزه سلامت اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی موظف به رعایت الزامات قانونی و اجرایی کشور بوده و باید ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی و بر اساس منشور اخلاقی و سازمانی، وظایف خود را به نحو احسن درراه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواسته‌های قانونی آن‌ها انجام دهند.

در پایان ضمن تقبیح این اقدام هنجارشکنانه، با عوامل و زمینه‌سازان به نحو قانونی برخورد خواهد شد.

 

اشتراک این خبر در :