کیاپرس /کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: افسردگی بدون در نظر گرفتن هر علتی قابل‌درمان بوده و نیاز است درصورتی‌که فردی متوجه بیماری خود شد برای دریافت روش درمانی مناسب به متخصص اعصاب و روان مراجعه کند.

به گزارش کیاپرس از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان؛ کلثوم سلیمانی افزود: افسردگی یک مشکل روان‌شناختی است که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم می‌شود.

وی اظهار داشت: احساس افسردگی و غمگین بودن واکنش طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دان چیزها و کسانی است که به آنها علاقه دارید، اما زمانی که این احساس به غم و اندوه شدید تبدیل شود و این نا‌امیدی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد فرد دچار بیماری افسردگی شده‌ است.

وی ادامه داد: کاهش محسوس علاقه یا لذت در تمام یا اکثر فعالیت‌ های روزانه، اختلالات خواب (کم‌خوابی یا خوابیدن بیش‌ازحد)، کندی تفکر، احساس ناراحتی، گریه، ناامیدی، تحریک‌پذیری و عصبانیت بیش ‌از اندازه، احساس بی‌ارزشی، بیش ‌از اندازه سرزنش کردن خود، مشکلات جسمی غیرقابل‌توجیه مثل سردرد و کمردرد، افکار مکرر مرگ، خستگی یا نبود انرژی و خلق افسرده در بخش عمده روز از نشانه‌های افسردگی است.

سلیمانی بابیان اینکه این باور که افسردگی تنها در افراد با شرایط زندگی بد اتفاق می‌افتد یک باور غلط است افزود: افسردگی می‌تواند ارثی باشد، به دلیل اعتمادبه‌نفس پایین فرد در مواجهه با مشکلات اتفاق بیفتد، یا تحت تأثیر عواملی همچون خشونت، تبعیض، سو استفاده و آزار و اذیت جنسی، فقر، داغ‌دیدگی و یا از دست دادن شغل بروز کند.

کارشناس واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: بیماری‌های اعصاب و روان به‌هیچ‌وجه به‌منزله انگ نبوده و باید این باور غلط را از خود دور کنیم زیرا تا موقعی که نتوانیم این باور را از خود دور کنیم به سمت درمان مؤثر نخواهیم رفت و این بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت روان خواهد بود.

اشتراک این خبر در :