کیاپرس / استاندار مازندران بابیان این که امروز؛ افتخار داریم که آموزش و پرورش با منویات رهبر معظم انقلاب رو به جلو حرکت می‌کند، گفت: بنیاد دیپلماسی آموزش و پرورش در مازندران بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و با هدف از بین بردن سندهای ضد ارزش انقلاب اسلامی ایران طراحی شده است. ‎

کیاپرس از روابط عمومی استانداری سید محمود حسینی‌پور روز جمعه در اجتماع فرزندان شاهد فرهنگی که در مجتمع نفت محمودآباد با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاورد و توفیقات بسیاری را در سایه تحریم‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کسب کرده و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب به برکت پیشرفت و خودباوری جوانان، مربیان، معلمان آموزش و پرورش و استادان دانشگاه که تمام نیازهای کشور را تامین کرده‌اند به وجود آمده است.

وی افزود: امروز این افتخار را داریم که آموزش و پرورش با منویات رهبر معظم انقلاب رو به جلو حرکت می‌کند، در حوزه آموزش و پرورش نیز این روال باید دنبال شود؛ در این راستا نیز طرح‌های مختلفی در ۲ سال گذشته در آموزش و پرورش مازندران عملیاتی شده است.

استاندار، افزود: خوشبختانه در مازندران برای خنثی کردن سند ضد ارزش ۲۰۳۰ ساختاری برای تقویت دیپلماسی آموزش و پرورش گام‌های جدی برداشته شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخشی از اظهارات خود نیز بر ضرورت افزایش توجه به مدارس مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: مدارس مناطق روستایی مازندران نیازمند توجه ویژه است.

حسینی‌پور اظهار کرد: اگرچه خیرین مدرسه‌ساز استان مشارکت مطلوبی در امر مدرسه‌سازی و کمک به تامین نوشت‌افزار دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند، اما باید با اعتبارات ملی فضای آموزشی مدارس فنی‌وحرفه‌ای و تجهیزات آنان توسعه یابد.

استاندار مازندران به یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز شهید و ۳۰۰ شهید معلم در مازندران اشاره کرد و گفت: حمله فکری و ناجوانمردانه دشمنان علیه دانش‌آموزان در حالی است که این قشر در تبعیت از مقام معظم رهبری انقلاب تمام قد گوش به فرمان است.

وی با بیان این‌که رضایت مردم در ایجاد امنیت در مدارس باید به طور کامل مورد توجه قرار گرفته و حاصل شود، تصریح کرد: اگرچه همه مسائل و چالش‌های امنیتی در مازندران حل و فصل شده، اما بدانید دشمن به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هم رحم نمی‌کند، باید در حفظ و حمایت از مغزهای جوانان و نخبگان کشور بیشتر تلاش شود.

اشتراک این خبر در :