کیاپرس /رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی گفت : موضوع اسباب بازی به کالای فرهنگی و آموزشی تلقی می شود و ابعاد پنهان آن شامل تاثیر اسباب بازی بچه ها بر روان و فضای زندگی  کودکان است .تنها روش درست آموزش به کودکان ازطریق بازی است .

به گزارش کیاپرس، آیدین مهدیزاده تهرانی بیان کرد : در سال ۱۳۸۷  ایده تشکیل شورای متشکل از ۱۱ ارگان مختلف جهت نظارت بر تولید ، توزیع و طراحی اسباب بازی در کشور به صورت رسمی ارایه شد و در سال ۱۳۹۸ این شورا آغاز به کار کرد و تا آن روز این ساختار ریشه دار نبود .

وی  اظهار  کرد : شورای نظارت بر اسباب بازی در حال حاضر حدود ۸۰ تولید کننده رسمی دارد که از طریق این شورا مجوز دریافت کرده اند . چهار گمرگ اصلی نیز که کار واردات اسباب بازی را انجام می دهند. ورود اسباب بازی زیر نظر این شورا می باشد .

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی افزود: برخی شرکت های کوچک و زیرزمینی نیز به صورت غیر استاندارد شروع به تهیه و توزیع اسباب بازی میکنند که جمع آوری آنها پیچیده و نیاز به همکاری ارگان های ذی نفع هستند .

مهدیزاده تهرانی مطرح کرد : به طور کلی در کشور ۷۶ تولید کننده برند اسباب بازی داریم که دارای مجوز شورای نظارت بر اسباب بازی، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای استاندارد هستند و مراحل تهیه مجوز را گذرانده اند .

وی توصیه کرد : جهت خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان  توصیه می شود که  والدین  داشتن آرم مجوز شورای نظارت بر اسباب بازی، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و استاندارد را مدنظر قرار دهند تا  کودکان بتوانند از داشتن  مزایای یک اسباب بازی استاندارد بهره مند شوند .

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی گفت : در حال حاضر حدود  ۵۰ درصد از اسباب بازی های تولید داخل کشور دارای مجوز های لازم  هستند و  ۵۰ درصد دیگر نیز  که  غیر استاندارد هستند و توزیع شدند با  کمک  ارگان های دیگر درکشور امید است که در یکی  دو  سال آینده  جمع آوری شوند  و  کودکان  کشور از  مزایای یک اسباب بازی مناسب  بهره مند گردند.

مهدی زاده در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های اسباب بازی افزود: حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌ها از جنبه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی اهمیت داشته و نقش بسزایی در موفقیت آن‌ها ایفا می‌کند. درست است که نمایشگاه در مدت زمان محدودی برگزار می‌شود، اما برای کسب و کار‌ها در جذب بازار هدف تاثیرگذار است.

وی افزود: درهمین مدت کوتاه برگزاری نمایشگاه، هزاران نفر علاقه‌مند به اسباب‌بازی از نقاط مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کرده تا در مورد محصولات و خدمات شما اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند. از این رو حضور تولیدکندگان در نمایشگاه می‌تواند فرصتی مناسب برای تبلیغ و فروش محصولات و ارائه خدمات باشد. جذب مخاطبان جدید، افزایش مشتری و فروش، تبلیغات به صرفه، بازاریابی برای فصول و فروش مستقیم از دستاورد‌های دیگر حضور در نمایشگاه‌ها می باشد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی، از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب، در برج میلاد تهران برگزار می شود.

اشتراک این خبر در :