کیاپرس /بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور امروز ( ۱۲ مهر) در سالن همایش برج میلاد آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، در این رویداد علمی جمعی از مسئولان و تعدادی از دانشجویان پژوهشگر و فناور از سراسر کشور حضور داشتند.

دکتر حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در مراسم افتتاح این کنگره با اشاره به اینکه در این کنگره محققان جوان پژوهشگر حضور چشمگیری داشتند، گفت؛ دانشجویان بیش از ۲ هزار ۲۰۰ مقاله و بیش از یک هزار و ۱۰۰ طرح فناورانه به دبیرخانه کنگره ارسال کردند که رکود بی نظیری نسبت به ادوار گذشته ثبت شده است.

وی افزود: در این رویداد علمی با حضور پزوهشگران جوان از سراسر کشور به موضوعات متنوعی حوزه پزشکی پرداخته می شود.

ابوالقاسمی، یکی از اهداف برگزاری این کنگره را انتقال تجربه پیشکسوتان به محققان جوان اعلام کرد و گفت: در تمامی سالن هایی که دانشجویان برنامه دارند، تعدادی از استادان پیشکسوت و با تجربه دعوت شدند تا مطالب ارائه شده آنان را داروی کنند.

وی گفت: دانشجو وقتی در چنین شرایطی قرار بگیرد از وضعیت گذشته ، حال و آینده کشور خود در حوزه پزشکی آشنا می شود‌، با این کار نشاط ، امید به آینده در بین دانشجویان پیدا می شود و آنان از همه ظرفیت های خود برای رشد و توسعه کشور بهره می برند.

علبرضا بلوریان ، دبیر بیست و چهارمین کنگره ملی ودهمین کنگره بین‌ المللی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در ادامه مراسم افتتاحیه گفت: ما در قالب این رویداد علمی از امروز ( ۱۲ مهر) تا ۱۴ مهر میزبان دانشجویان محقق و فناور کل کشور هستیم.

وی افزود: از مجموعه مقالات پذیرفته شده ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی، ۴۰۰ مقاله به صورت پوستر و ۷۵۰ مقاله به صورت پوستر الکترونیک ارایه می شوند.

وی ادامه داد: این عزیزان در پنل های مختلف علمی در حضور استادان برجسته کشور به ارائه دستاوردهای خود می پردازند.

وی اظهار امیدواری کرد که این کنگره بتواند یک فضای امیدآفرین و نشاط بخش را برای دانشکیان به همراه داشته باشد و همچنین آنان فرصت بهره مندی از تجربیات استادان را خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین پژوهش های برتر به کدام دانشگاه اختصاص داشته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۱۰۰ نفر پذیرفته شدند در رتبه بعدی از دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و مشهد، قرار داشتند، از این سه دانشگاه بیشترین شرکت کنندگان را داشتیم‌.

اشتراک این خبر در :