اختصاصی – کیاپرس /رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونا در داروخانه ها توزیع می شود؟ گفت: قرار شد از مهر ماه امسال واکسن کرونا در داروخانه ها توزیع شود.

حیدر محمدی روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین همایش کشوری سلیاک به خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: واکسن کرونا همچون واکسن های دیگر مانند آنفلولانزا در داروخانه ها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با این کار دسترسی مردم به واکسن کرونا افزایش خواهد یافت، گفت: این واکسن همچنان در شبکه های بهداشت به صورت رایگان برای همه افراد توزیع می شود و هموطنان برای تزریق آن می توانند به این مراکز مراجعه نمایند اما اگر کسی تمایل داشته باشد، می تواند آن را از داروخانه ها هم تهیه کند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین در چهارمین همایش کشوری سلیاک که با حضور مسئولان، فعالان و بیماران سلیاکی درسالن همایش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد، اظهار داشت: ما در تولید دارو پیشرو شدیم و مشکلی برای تولید دارو نداریم مگر مشکلاتی مانند انتقال ارز و جابجایی مواد اولیه سبب شود تا تولید ما مختل شود.

محمدی بیان داشت: در حال حاضر ۹۹ درصد داروها تولیدی است و فقط یک درصد آن وارداتی است و این مقدار هم یا توجیه اقتصادی ندارند یا تکنولوژی پیچیده ای دارند که آن هم توجیه اقتصادی ندارند.

وی افزود: هرچند با فروش اینترنتی دارو به شدت مخالف هستم اما در تلاش هستیم دارو را درب منازل تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از محصولات مانند شیرخشک درب منازل تحویل می شود، افزود: در حال برنامه ریزی هستیم که این موضوع محقق شود.

محمدی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ تولید کننده محصولات بدون گلوتن داریم که از ما پروانه تولید دارند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: این مجموعه ها اعلام کردند که ما محصولات بدون گلوتن را تولید می کنیم.

وی ادامه داد: شبکه های فروشگاهی کشور می توانند بخشی از فروشگاه خود را برای عرضه غذاهای بیماران سلیاکی اختصاص دهند.

اشتراک این خبر در :