کیاپرس/فوق تخصص گوارش وکبد اظهار داشت: یکی ازرعایت مهمی که در زندگی خودم دارم، کم خوری است و به همه مردم توصیه می کنم این کار را برای حفظ سلامتی انجام دهند.

دکتر مهران بابایی افزود: کم خوری یکی از چیزهایی است که همه مثل من می توانند از آن خیلی نفع ببرند و به همه دلیل به مردم توصیه می کنم که از پرخوری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: همچنین تاکید کرد که مردم از خوردن غذاهای چرب خودداری کنند.

بابایی افزود: چاق ها یکی از کسانی هستند که ریفلاکس در آنها شایع است، این افراد هم فتخ معده پیدا می کنند و هم دچار ریفلاکس می شوند.

آیا نگهداری و خودداری از دفع ادرار و مدفوع برای بدن مضر است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگهداری و خودداری از دفع ادرار و مدفوع برای بدن مضر است؟ گفت: این کار خیلی به دستگاه گوارش فشار می آورد .

بابایی بااشاره به اینکه هموروئید وشقاق می تواند از عوارض این کار باشند ، اظهاد امیدواری کرد که افراد دچار شفاق نشوند که درد بسیار وحشتناکی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میکروب مدفوع می تواند به روده آسیب برساند، گفت: این احتمال وجود دارد و به همین دلیل به همه توصیه می شود که بموقع مدفوع را دفع کنند.

به گزارش کیاپرس از برنامه طبیب، فوق تخصص گوارس و کبد افزود: یبوست جز بیماری ها تلقی می شود و ما با بهره گیری از راهکاریی آن را درمان می کنیم.

اشتراک این خبر در :