کیاپرس /دانش آموخته ی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ماء الشعیر طبی را، نسخه طب سنتی برای پاکسازی بدن از اخلاط و سموم دانست و گفت: مصرف ماء الشعیرطبی بصورت ناشتا در خارج کردن اخلاط اضافی از بدن، تقویت معده و از بین بردن جوش های صورت بسیار موثر است.

دکتر عالیه کیانی در گفتگو با وب دا، به خواص ماء الشعیر طبی اشاره و خاطر نشان کرد: ماء الشعیر طبی، اخلاط خام را پخته می کند و آماده مصرف بدن و یا دفع می شود.

وی با بیان اینکه ماء الشعیر طبی، اخلاط سوخته را از بدن دفع می کند و معده را پاکسازی می کند تصریح کرد: ماءالشعیر دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و نفوذپذیریی بالایی به تمام اعضای بدن دارد و در درمان تب و رفع آکنه و حساسیت فصلی (عطسه، رینیت آلرژیک، احتقان بینی)، سرفه خشک، سردرد ناشی از حرارت بالا، عطش و حرارت کبد بسیار مفید است.

دانش آموخته ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ماءالشعیر طبی به دلیل داشتن طبع سرد و تر، در افرادِ سردمزاج و دارای معده های نفاخ و سرد و رطوبتی، محدودیت مصرف دارد، بیان کرد: ماءالشعیر در این نوع از افراد باید، با مصلح آن، یعنی عسل یا گلقند میل شود.

دانش آموخته ی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این نوشیدنی، در افرادی که به گلوتن حساسیت دارند (بیماری سلیاک)، منع مصرف دارد.

طرز تهیه ماء الشعیر طبی: ۱ پیمانه جو پوست کنده را با ۱۴ پیمانه آب در ظرف مناسب ریخته تا جو ها روی حرارت ملایم در مدت یکساعت نیم شکفته شوند. در هنگام جوشیدن کفِ آن را با قاشق بردارید. سپس آب صورتی رنگِ آن را از صافی بگذرانید. این ترکیب حداکثر ۳ روز در یخچال ماندگاری دارد.

ماءالشعیر را صبح ناشتا به صورت ولرم با کمی عسل میل کنید.

اشتراک این خبر در :