کیاپرس /رییس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: استفاده از شیر مادر برای پیشگیری و کاهش بسیاری از بیماری ها، همچون عفونت های تنفسی و سینه پهلو در زمان کودکی و سرطانها و بیماریهای قلبی در بزرگسالی نقش بسزایی دارد.

دکتر احمد شاه فرهت، با اشاره به اینکه در دستورات دین مبین اسلام و در قرآن نیز در سوره بقره در خصوص اهمیت شیر مادر تاکید فراوان شده است خاطر نشان کرد: ترویج تغذیه با شیر مادر از برنامه های سازمان جهانی بهداشت است و همه ما در مراجعات مادران تاکید می کنیم که حتی الامکان نوزادان را با شیر مادر تغذیه نمایند.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علاوه بر اینکه شیر مادر دارای ویژگی پیشگیری از بیماریها برای کودکان چه در زمان کودکی و چه در زمان بزرگسالی است، یاد آور شد:استفاده کودکان از شیر مادران علاوه بر فواید کلی برای کودکان ،برای مادران نیز دارای فواید فراوانی است و مطالعات و تجربیات نشان داده است، مادرانی که تا دو سالگی به کودکان خود شیر داده اند به نسبت سایرین کمتر دچار پوکی استخوان و سرطان رحم و پستان می شوند.

دکتر شاه فرهت با اشاره به اینکه شیر مادر نجات بخش جان کودکان است، افزود: شیر مادر علاوه بر مقوله سلامت نقش مهمی در حیطه زیست محیطی دارد و بر اساس تحقیقات در اثرمصرف شیر مادر سالانه یک میلیون تن زباله کمتر تولید می شود.

اشتراک این خبر در :