رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به نامه رییس کل دادگستری تهران درمورد شرایط ناایمن بیمارستان حضرت مهدی(عج) گفت: بین ناایمن بودن و صادر نشدن گواهی ایمنی تفاوت وجود دارد؛ بخصوص که وجود فاصله زمانی بین اتمام عملیات اجرایی یک پروژه با اخذ گواهی ایمنی برای آن امری طبیعی، رایج و زمانبر است و به هیچ وجه دلیل بر نا ایمن بودن ساختمان نیست.

حسین قناعتی شب شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: تفاوت این دو موضوع مانند این است که ساخت خانه ای تکمیل شده و سند تک برگ آن مدتی بعد از طریق پست برای مالک ارسال شود. این فاصله زمانی بین پایان ساخت خانه و ارسال سند تک برگ به معنی بدون سند یا بلاصاحب بودن خانه نیست.

وی اظهار داشت: به همین ترتیب ساختمانی که همه مراحل دریافت گواهی ایمنی را طی کرده و گواهی آن در شرف صدور است، به هیچ وجه نا ایمن نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پرونده بیمارستان حضرت مهدی(عج) در آتش نشانی تصریح کرد: پرونده این بیمارستان به شماره ۱۰۳- ۶- ۶ در سازمان آتش نشانی موجود و محتوای آن حاکی از این است که مراحل نهایی صدور گواهی ایمنی، طی شده و این گواهی به زودی صادر می شود.

وی گفت: سازمان آتش نشانی در نامه شماره ۶۱۰/۳۱۰۱۸۰ در تاریخ ششم تیر ماه ۱۴۰۰ و ماهها قبل از افتتاح بیمارستان حضرت مهدی(ع) برای همه نقشه های پروژه این بیمارستان تأییدیه ارسال کرده بود که مستندات آن موجود است.

قناعتی با تأکید بر این که همه عملیات اجرایی بیمارستان حضرت مهدی(عج) مطابق همین نقشه های تأیید شده انجام گرفته افزود: همه مراحل اجرا با هماهنگی کامل سازمان آتش نشانی، آن هم نه فقط از طریق مکاتبات و تبادل اسناد بلکه طی بازدید های مکرر مسئولان ذیصلاح سازمان آتش نشانی انجام شده است.

کیاپرس /رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بیمارستان حضرت مهدی(عج) از مقاوم ترین مراکز درمانی منطقه نسبت به حریق و حتی زلزله ۹ ریشتری است و گواهی ایمنی آن هم به محض صدور در روزهای آتی بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار می گیرد.

به گزارش کیاپرس از ایرنا، کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج) به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی نظام سلامت در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی که سرآمد بیمارستان‌های ایران و منطقه و ابرپروژه‌ای ملی است، ۱۷ اسفند سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌ جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

بیمارستان حضرت مهدی (عج) شامل ۵۲۱ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۲۷ تخت آنژیو، ۱۰۲ تخت بستری حاد و اورژانس و ۳۰ تخت بستری روزانه جراحی سرپایی برای رائه خدمت طراحی شده است.

در روزهای اخیر نامه‌ای از سوی علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران خطاب به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رسانه‌ها منتشر شده بود که در آن تایید می‌شد این بیمارستان به دلیل «عدم رعایت ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در شرایط و وضعیت ناایمن قرار دارد».

اشتراک این خبر در :