کیاپرس /مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت گفت: بانک اطلاعاتی ۳ هزار تشکل مردم ‌نهاد حوزه سلامت تهیه شده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی در نشست رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که با جمعی از خیرین، موسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد گفت: خیرین به ویژه در حوزه سلامت مسائل مهمی دارند که به دست سازمان امور مالیاتی گشوده می‌شود.

مهندس محمودی لموکی در ادامه با پرداختن به ضرورت واگذاری امور غیرحاکمیتی به مردم و بهره‌گیری شایسته و برنامه‌ریزی شده از ظرفیت خیرین کشور افزود: پیشنهاد من تشکیل کارگروهی با جلسات منظم با حضور رئیس و معاونان سازمان امور مالیاتی، افراد صاحب نظر و خیرین مطرح و فعال کشور برای مشکل‌گشایی و تسهیل روند و امور مربوطه است.

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین و مشارکت مردمی در پایان با تاکید بر خدمات ارزشمند خیرین سلامت افزود: یکی از مسائل مهم شمول خدمات و هزینه‌کرد‌های خیرین در حوزه سلامت از معافیت مالیات بر ارزش افزوده است که نکته‌ای بسیار درخور توجه و راه‌گشا است.

سپس مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با قدردانی از حضور همیشگی خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد در این سال‌ها به عنوان بازوی توانمند نظام سلامت گفت: جایگاه کار خیر در کشور، جایگاهی والا و درخور توجه است چنان‌که ایران در بازه زمانی ده‌ساله منتهی به ۲۰۲۱ میلادی، رتبه ۲۲ جهان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بسیاری از خدمات و امور خیر در آمار‌ها درج نشده و مسلما اگر آن‌ها در نظر گرفته شود، ایران جایگاه به مراتب بهتری در این فهرست خواهد داشت.

مهندس حیدری‌پور در ادامه به معرفی حوزه تخت مدیریت خود پرداخت و افزود: در اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت، سه اداره امور خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه و مسئولیت‌پذیری اجتماعی سلامت فعال هستند و امور مربوطه از این طریق پیگیری می‌شود.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت با اشاره به تهیه بانک‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف مرتبط افزود: تاکنون بیش از ۲۱ هزار خیر در حوزه سلامت کشور شناسایی و ثبت شده‌اند و با آن‌ها ارتباط داریم. همچنین بانک اطلاعات ۳ هزار تشکل مردم‌نهاد حوزه سلامت تهیه شده و در ۲ سال اخیر بیش از هزار فقره از این موسسات با هماهنگی نهاد‌های صادرکننده پروانه تاسیس آنها، مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

مهندس حیدری‌پور رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت را بسیار مهم و تازه‌پا عنوان کرد و افزود: بی‌شک این رویکرد در آینده بسیار نزدیک، نقشی مهم و تاثیرگذار در جامعه و برقراری عدالت در سلامت خواهد داشت.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت در پایان ابراز امیدواری کرد این نشست منشا خیر شود و در جهت تسهیل امور خیرین اثرگذار باشد.

اشتراک این خبر در :