یادداشتی از: نامه وارده

اما آنچه امروز را با گذشته متفاوت کرده، آن است که در روزگار ما «دروغ ها» زود بر ملا می شوند. و به همین جهت من نمی دانم «رسانه های دروغ پرداز» فردا با چه رویی به مخاطب خود نگاه می کنند. و رسانه های سابقه دار چگونه می پذیرند که سرمایه گذشته خود را _ آنگونه که ادعا می کنند_ به این راحتی به تاراج یک «موج دروغ چند هفته ای» بدهند؟ راستی ایشان فکر کرده اند که فردا با یأس و ناامیدی طرفدارانشان چگونه مواجه خواهند شد؟در حاشیه خیال پردازی های براندازان

کیاپرس به نقل از پایگاه خبری جماران: این روزها هر کس با رسانه های رنگارنگ براندازان سر و کار داشته باشد، به خوبی می بیند که این جماعت چگونه با تمام توان سعی دارند تا  آتش اعتراضات و اغتشاشات را روشن نگه دارند. و در این مسیر به گونه ای مشی می کنند که به بیننده ها چنین القا کنند که «کار جمهوری اسلامی» تمام است و همه کشور در حال جنگ و نبرد است و اعتصابات چنین و چنان است و… .

در این موضوع به نظرم آمد تا گوشه ای از تاریخ را ورق بزنیم و قصه ای را با هم بخوانیم.

««در یکی از نامه هایی که عباس افندی [ متوفی ۱۳۰۰ ه. ش]رهبر بهاییان به پیروان خود نوشته، می نویسد: «هر چند در سایر جهات ندا بلند است …. ولی طهران عالمی دیگر است … طهران را ندای رحمن به حرکت آورده که لسان از بیان عاجز است….» [ کشف الحیل/ج۲/ص۱۸۳] این در حالی است که در آن روزها، به شهادت کتاب های بهاییان ،حداکثر حدود ۱۰۰۰ نفر بهایی در تهران بوده اند. و روشن است که این « حرکتی که در طهران پدید آمده» تا چه میزان واقعیت داشته است.

اما نکته مهمی که باعث می شده بهاییان همواره خود را به اینگونه معرفی کنند و هم شخص بها و هم فرزندش به پیروان خود وعده دهند که به زودی ایران، بهایی می شود و روسیه هم به دین بها در می آید و مسیحیان بهایی می شوند[همان/ص۱۸۹]،آن بوده که می خواسته اند پیروان خود را به امید زنده نگه دارند و جمع آنها را از پراکندگی حفظ کنند. در این مسیر ،البته در آن زمان ،به سبب کمبود رسانه ،دروغ ها عمر طولانی تر ی داشته و مثلا «بهاییان هند» سالها با همین مژده که «طهران عالمی دیگر است» خوش بوده اند و….»»

اما آنچه امروز را با گذشته متفاوت کرده، آن است که در روزگار ما «دروغ ها» زود بر ملا می شوند. و به همین جهت من نمی دانم «رسانه های دروغ پرداز» فردا با چه رویی به مخاطب خود نگاه می کنند. و رسانه های سابقه دار چگونه می پذیرند که سرمایه گذشته خود را _ آنگونه که ادعا می کنند_ به این راحتی به تاراج یک «موج دروغ چند هفته ای» بدهند؟ راستی ایشان فکر کرده اند که فردا با یأس و ناامیدی طرفدارانشان چگونه مواجه خواهند شد؟

این روزها شهر را غم گرفته است ولی هر کس در شهر قدم بزند می فهمد که «سقوط جمهوری اسلامی در هفته ها و ماه های آینده» در ذهن مردمی که در کوچه و خیابان راه می روند ،کمترین رنگ و بویی از واقعیت ندارد. و در این میان اگر بهاییان «طهران» را فتح کردند ،«دروغ سازان امروز» هم با این روش به نتیجه می رسند.

اشتراک این خبر در :