گزارش کیاپرس،دقت در انتصاب ریاست بیمارستان امام خمینی(ره) ساری از این جهت حائز اهمیت بوده که این مرکز آموزشی درمانی بزرگترین بیمارستان دولتی در استان مازندران محسوب شده و بعضا شاهد حضور بیماران دیگر استان‌های کشور برای پیگیر پروسه درمانی در این مرکز هستیم.
رسالت بزرگ دیگر این مرکز، آموزش دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و پیراپزشکی است که رسیدگی به این امر مهم خود نیاز به یک مدیریت بسیار منظم و دقیق و پیگیر دارد.
به جهت حساسیت خدمات این مرکز با توجه به حجم مراجعات بسیار متعدد بیماران ، متولیان امر سلامت در چارت تشکیلاتی این مرکز علاوه بر رئیس ، معاون و مدیر اجرائی را نیز پیش بینی کرده تا بتوانند امورات بیمارستان را به نحو مناسب انجام دهند.
از چند دوره گذشته نقدی که به مدیریت بیمارستان امام خمینی(ره) ساری وارد بوده و این روند در دوره فعلی نیز تکرار شده است انتصاب رئیس مرکز از طیف پزشکانی است که تجربه ای ندارند و این موضوع عملا کار مدیریتی در بیمارستان را دچار اخلال می‌کند.
بر اساس وظیفه قانونی رئیس مرکز آموزشی درمانی باید به صورت تمام وقت فعالیت مرکز آموزشی را رصد کرده و با تیم اجرائی خویش امورات مرکز را به نحو احسن عملیاتی کند.
بنا نداریم در این گزارش پیش از شروع برنامه‌های مدیریتی رئیس جدید مرکز آموزشی درمانی درباره عملکردش قضاوتی داشته باشیم اما به دلیل تخصص دکتر همدانی در رشته جراحی و اگر بنا باشد رییس مرکز همچنان به عنوان جراح رئیس بیمارستان، پیگیر امورات بیمارستان باشد، شاهد خلاء جدی مدیریتی در بزرگترین مرکز درمانی استان مازندران خواهیم بود و این همان چالشی است که زمینه نارضایتی از عملکرد مدیران این مرکز را در پی داشته است.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران با درک حساسیت‌های فعالیت رئیس و تعین چارت تشکیلاتی معاون و مدیر اجرائی در کنار رئیس بیمارستان، از یک سوء اهمیت کار مدیریتی بیمارستان امام خمینی را تبین کرده اما با انتصاب مدیری که همزمان قرار است ضمن مدیریت جراح هم باشد و بعد از اقدامات جراحی بیماران را نیز ویزیت روزانه کند زمینه نقد برای فعالیت همزمان وی در مدیریت این مرکز را فراهم کرده است.
و وجود جایگاه همزمان ریاست ، معاونین و مدیر اجرایی به این معنا نیست که رییس بیمارستان را به امان خدا رها کرده و به دست معاونین بسپارد انشالله در این مرکز چنین اتفاقی نخواهد افتاد .
اما انتظار رسانه‌ها و افکار عمومی از رئیس جدید بیمارستان امام خمینی(ره) ساری این است که به صورت شفاف پاسخ بدهند که آیا دکتر همدانی بنا دارد در کنار مدیریت پیگیر مسائل اتاق عمل و جراحی خویش هم باشد؟
پرسش دیگر اگر بنا است که رئیس بیمارستان بخشی از وقتی که به مردم اختصاص دارد را در اتاق عمل بگذراند قرار است چه برنامه‌ای را اتخاذ کند که در امورات جاری بیمارستان چالشی ایجاد نشود؟

اشتراک این خبر در :