امروز یکشنبه۶ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۹:۵۷
آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ،‌ ۰۱:۰۹

چگونه قلب خود را جوان نگه داریم؟

انتشار: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ساعت ۱۳:۱۷:۱۸ |
کد خبر: 90531 |
بازدید: |
بدون دیدگاه
چاپ این مطلب
ارسال این مطلب
:

پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس(Kiapress.ir): کیا پرس :تحقیق منتشرشده در Nature Communications ارتباط میان ورزش و توانایی قلب برای بازسازی سلول‌های عضلانی جدید در شرایط عادی و بعد از حمله قلبی را نشان می‌دهد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد ورزش در ساخت سلول‌های جدید قلب نقش مؤثری داشته و باعث جوان ماندن قلب می‌شود. کیا پرس به […]

پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس(Kiapress.ir):

کیا پرس به نقل از خبرآنلاین، تحقیق منتشرشده در Nature Communications ارتباط میان ورزش و توانایی قلب برای بازسازی سلول‌های عضلانی جدید در شرایط عادی و بعد از حمله قلبی را نشان می‌دهد.

پیش‌تر گفته می‌شد قلب به‌سختی دست به بازتولید خود می‌زند اما دکتر Ana Vujic از واحد سلول‌های بنیادی در کمبریج ماساچوست و دکتر Carolin Lerchenmuller از دانشکده پزشکی هاروارد با آزمایش روی موش‌ها به نتایج متفاوتی رسیده‌اند.

دکتر Vujic توضیح می‌دهد که: ما می‌خواستیم بدانیم آیا راهی طبیعی برای افزایش ظرفیت احیای سلول‌های عضلانی قلب وجود دارد؟ به همین خاطر تصمیم گرفتیم از فاکتور ارزان‌قیمت «ورزش» استفاده کرده و آزمایش خود را روی آن استوار کنیم.

این محققان متوجه شدند که سلول‌های عضلانی قلب در یک فرد جوان هرسال ۱ درصد دست به جوان‌سازی می‌زند که البته با افزایش سن این رقم کمتر می‌شود. بنابراین مداخله در این امر می‌تواند در آینده مانع از نارسایی قلبی در فرد شود.

آن‌ها موش‌ها را به دودسته تقسیم کرده و یک گروه را روی تِرِدمیل قرار داده و گروه دیگر را بدون تردمیل آزمایش کردند. موش‌ها روزانه ۵ کیلومتر روی تِرِدمیل راه رفتند و دانشمندان از روی ردیابی DNA قادر شدند تا سلول‌های جدید در عضلات قلب را شناسایی کنند. طبق این تحقیق موش‌هایی که از تردمیل استفاده کردند بیش از چهار و نیم برابر بیشتر از موش‌های گروه دیگر دست به تولید سلول‌های جدید زدند.

حتی پس از واردکردن یک حمله قلبی، موشی که روی تِرِدمیل راه‌رفته بود مجدداً به مسیر ۵ کیلومتری روزانه خود بدون مشکل ادامه داد.

درج مطلب فقط با ذکر پایگاه خبری کیا مجاز است.

ایمیل مستقیم :‌ kiapresse@gmail.com