ساری-کیاپرس -اعظم کردان

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران MS مازندران خواستار عملیاتی نمودن کلینیک ویژه بیماران مبتلا به  ام اس در مرکز استان شد و گفت: قرار بود برای بیماران مبتلا به  ام اس در قسمتی از محوطه بیمارستان بوعلی ساری در زمینی به مساحت 80متر مربع کلینیک احداث شود که این امر در مرحله پی ریزی راکد مانده است.

به گزارش کیاپرس، مهین ایوبی در جمع خبرنگاران خواستار توجه بیشتر و پیگیری مستمر از سوی مسوولان امر در احداث هرچه زودتر این کلینیک درمانی شد و افزود: این بیماران مانند همه بیماران خاص به نگاه ویژه مسولان استانی و کشوری و خیرین نیازمندند.

وی، ادامه داد: این بیماران با گذشت زمان دچار ضعف جسمی حرکتی  می شوند لذا  نیازمند ارائه خدمات ویژه ای هستند.

مدیرعامل انجمن MS مازندران با بیان اینکه این بیماران به منظور به تاخیر انداختن علائم بیماری، به درمانهای دارویی  نیاز دارند، اظهار داشت: تامین هزینه های داروها برای این بیماران سنگین است.

ایوبی افزود: علی رغم ثبت نام بیماران ام اسی برای دریافت یارانه دارو،  تا کنون هیچ یک از بیماران این یارانه را دریافت نکردند.

ایوبی، شرایط آب و هوایی، ژنتیک، مواد غذایی و استرس را در بروز بیماری ام اس موثر دانست و گفت: استرس‌های روحی و جسمی، چه به صورت مزمن و چه به صورت حاد و ناگهانی، می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

وی، میزان ابتلا به این بیماری در خانمها را 3برابر آقایان دانست و اظهار داشت: علاوه بر مشکلات مادی، مشکلات معنوی در زندگی خانوادگی این بیماران شامل طلاق و جدائی همسر، بیماران را رنج می دهد به طوری که 10درصد از بیماران مبتلا به ام اس مشکل جدائی و طلاق دارند.

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران میانگین سنی بیماران مبتلا به ام اس را  18تا 40سالگی عنوان و تصریح کرد:  بین بیماران مبتلا کودکان 3ساله و حتی افراد بالای 60سال نیز داریم .

ایوبی، از برگزاری همایش سراسری انجمن‌های ام اس ایران در مرکز مازندران خبر داد و افزود: این همایش در دوم تا چهارم بهمن ماه در هتل نوید ساری برگزار می‌شود.

گفتنی است انجمن خیریه حمایت از بیماران MS مازندران از سال 1382 با هدف آموزش و اطلاع رسانی به بیماران، فعالیتهای پژوهشی، حمایتهای دارویی ، درمانی و روحی از بیماران و مشارکت افراد نیکوکار در کمک به بیماران نیازمند، کار خود را آغاز نموده و در حال حاضر یک هزار و 580 بیمار عضو این انجمن هستند.

اشتراک این خبر در :