شهردار ساري با اظهار اينكه: وجود نارسايي در روند برنامه ريزي شهري و به تبع آن حمل و نقل شهري، آثار و عوارض زيانبار گسترده ايي همچون مصرف بالاي سوخت و انرژي، مشكلات تأخير، آلودگي­هاي زيست محيطي، كاهش ايمني و افزايش تصادفات و مرگ و ميرها و جراحات حاصل از آن، از بين بردن بافت ها و پيوندهاي سنتي شهر و بطور كلي افول كيفيت سطح زندگي مردم را به ويژه در شهرهاي بزرگ كشور به بار آورده است گفت: شهر ساري نيز  جداي از اين معضلات نيست.

مهندس مهدي عبوري شهردار ساري به مناسبت هفته حمل و نقل در گفتگويي با باران شمال با بيان اينكه نظام حمل و نقل و ترافيك به عنوان بخشي از فعاليت هاي شهري بيان كننده پويايي و حيات يك مجموعه شهري است و بي شك بدون جابجايي نمي­توان شهري را زنده و پويا تصور نمود بيان داشت: حمل و نقل در كنار مسكن، كار و گذران اوقات فراغت، به عنوان يكي از چهار عملكرد اساسي شهر قلمداد و چنان با زندگي بشري عجين شده است كه تقريباً نمي­توان آنرا جدا از فعاليت هاي روزمره به شمار آورد.

شهردار ساري  با اظهار اينكه: وجود نارسايي در روند برنامه ريزي شهري و به تبع آن حمل و نقل شهري، آثار و عوارض زيانبار گسترده ايي همچون مصرف بالاي سوخت و انرژي، مشكلات تأخير، آلودگي­هاي زيست محيطي، كاهش ايمني و افزايش تصادفات و مرگ و ميرها و جراحات حاصل از آن، از بين بردن بافت ها و پيوندهاي سنتي شهر و بطور كلي افول كيفيت سطح زندگي مردم را به ويژه در شهرهاي بزرگ كشور به بار آورده است گفت: شهر ساري نيز به عنوان يك كلان شهر جداي از اين معضلات نيست .

مهندس عبوري تصريح كرد: موقعيت جغرافيايي، شرايط اجتماعي و برخي مسائل ترافيكي موجب افزايش نقش شهر ساري و معابر آن در ترافيك و جابجايي دراستان مازندران شده است. اين شهر به علت واقع شدن در بخش مياني استان و از يك طرف پل ارتباطي شرق و غرب استان مي­باشد. شهردار ساري بيان داشت: علاوه بر آن وجود مراكز آموزشي و درماني و كاربري هاي مهم ديگر و نيز افرادي كه بطور روزانه براي فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي به اين شهر رفت و آمد مي­كنند، تردد وسايل نقليه در معابر و خيابان هاي شهر را افزايش داد كه اين حجم وسايل نقليه سبب ايجاد معضلاتي براي شهروندان گرامي جهت برنامه ريزي و اجراي پروژه هاي مختلف به منظور روانسازي ترافيك در شهر شده است.

شهردار مركز استان گفت: در اين بين طرح هاايي براي روان سازي ترافيك شهر ساري انجام شد كه  مي توان به بازگشايي خيابان ها و مسيرها از جمله ميانگذر شمالي و… پس از گذشت چند دهه اشاره كرد. پروژه كمربندي جديد ساري كه تقاطع سه راه جويبار را به مسير ساري- قائمشهر متصل مي­كند نقش بسزايي در رواني ترافيك كمربندي ساري ايفا مي­كند. اتمام اين پروژه ها ودر عين حال مطالعات براي پروژه هاي جديد بطور جد در دستور كار شهرداري ساري قرار گرفته است و اميد است گامي موثر در رفاه حال شهروندان ساروي باشد.

شهردار مركز استان ضمن تبريك اين ايام به تمامي دست اندركاران عرصه  حمل و نقل خواستار مشاركت در قانونمداري شهروندان براي داشتن شهري ايمن از ترافيك شد.

اشتراک این خبر در :