رئیس کل دادگستری خبر داد :

رئیس کل دادگستری گیلان از اختلاس ۲۰۰ میلیون تومانی و دستگیری یک نفر در پارک علم و فناوری این استان خبر داد.

احمد سیاوش‌پور ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلاس در پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون تومان در پارک مذکور اختلاس شده است.
وی از دستگیری یک نفر در رابطه با اختلاس در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و افزود: پرونده اختلاس مذکور در مرحله مقدماتی رسیدگی در دادسرای رشت است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه استمرار، دوام، مقبولیت و مشروعیت هر نظام بر پایه اعتماد مردم به مجموعه حکومت استوار است، تصریح کرد: شاخص‌های مذکور در حکومت دینی مردم‌سالار مهم‌تر از دیگر نظام‌ها است.

رئیس کل دادگستری گیلان سالم‌ بودن دولت‌ها و ارکان مجموعه دولت را یکی از راه‌های استمرار اعتماد و حمایت جمعی مردم دانست و بیان کرد: اراده تمام مسئولان نظام بر ایجاد جامعه سالم است و این اراده موجب می‌شود مردم به حکومت اعتماد کنند.

وی فساد، سوء رفتار و جریان‌های خلاف اصل سلامت را سبب سلب حمایت از حکومت عنوان کرد و گفت: صرف برگزاری همایش و مصاحبه‌ها فساد در جامعه را برطرف می‌کند.

سیاوش‌پور با تاکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: پیشگیری در جلوگیری از مفاسد اقتصادی از موضوع‌های مهم است.
رئیس کل دادگستری گیلان خواستار روان‌سازی امور در بخش اقتصادی جامعه شد و اظهار کرد: قوانین باید شفاف باشد ضمن اینکه خودنظارتی در بخش اقتصادی حائز اهمیت است.

وی نظارت سیستمی در جامعه را ضعیف خواند و یادآور شد: بخش‌های مختلف اقتصادی هنوز به روش‌های سنتی عمل می‌کنند.
سیاوش‌پور با بیان اینکه از مراجعه چهره به چهره مردم در دستگاه‌های دولتی باید پرهیز شود، تصریح کرد: مردم باید بتوانند نیازمندی خود به دستگاه‌ها را از طریق سیستمی پیگیری کنند. منبع فارس

اشتراک این خبر در :