کیاپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران حاضر در ششمین همایش “وقف و رسانه” در تالار وحدت،‌”علی جنتی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اهمیت وقف گفت: اطلاع رسانی از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه اهمیت ویژه‌ای در کشور ما داشته و همه فعالان این حوزه اعم از اصحاب رسانه و فعالان صدا و سیما نقش پر رنگی را در انتقال مفهوم فرهنگ وقف در بین مردم دارند. باید بحث وقف و فرهنگ آن در بین مردم جا بیفتد تا بسیاری از دانش آموزان کم بضاعت و دانشجویان نیز بتوانند تحت پوشش مراکزی که وقف شده‌اند قرار بگیرند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

وی افزود: از گذشته بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس و هزاران مکان دیگر جز موقوفات بوده‌اند که تا به امروز میلیون‌ نفر از این مکان‌ها استفاده کرده‌اند.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سریال “پرده نشین”‌را دیده‌اند یا خیر نظرشان نسبت به این مجموعه چه بوده، اظهار داشت: من متاسفانه نتوانستم پشت سر هم این مجموعه را ببینیم ولی به صورت گذرا آن را مشاهده کردم؛ مجموعه‌ی بسیار خوبی است و توانست موضوع روحانیت را به خوبی نشان دهد.

وی افزود: “پرده نشین” به نسبت خیلی از سریال‌های ساخته شده که با دیدن آن‌ها ما متوجه می‌شدیم که کارگردان و گریمور مورد نظر حتی بلد نبوده‌اند عمامه آن روحانی را بپیچند، نشان داد که یک تیم حرفه‌ای این داستان را به نگارش در آورده است و انصافا کارگردان و گریمور این کار حرفه‌‌ای بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر علت اینکه در روز دانشجو چند خبرنگار را از دانشگاه تهران بیرون انداخته‌اند چیست، اظهار داشت:‌دلیل آن را از وزیر علوم بپرسید، من برای مراسم دیگری به اینجا آمده‌ام و الان جای این بحث نیست.

اشتراک این خبر در :