معاون تقنيني معاونت پارلماني رياست‌جمهوري گفت: اگر مجموع اصلاح‌طلبان يک ليست واحد شوند و در زير آن را آقايان‌هاشمي ‌و خاتمي ‌امضا کنند، يقينا مردم به آن ليستي راي خواهند داد که اين دو بزرگوار زير آن را امضا و تاکيد کرده‌اند.

محمد‌رضا خباز در گفت‌وگو با خبرآنلاين، در پاسخ به اينکه تحليل شما از انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي ‌و چگونگي حضور اصلاح‌طلبان در آن چيست گفت: در حال حاظر نشست‌هاي متعددي با حضور اصلاح‌طلبان به رياست آقاي خاتمي‌ برگزار مي‌شود تا همه نمايندگان در اين طيف باهم يکدست و يکصدا در حول محور مجلس بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وي گفت: عقيده بنده اين است که اگر مجموع اصلاح‌طلبان يک ليست واحد شوند و در زير آن را آقايان‌هاشمي‌و خاتمي‌امضا کنند، يقينا مردم به آن ليستي راي خواهند داد که اين دو بزرگوار زير آن را امضا و تاکيد کرده‌اند. چرا که اين آقايان از يک محبوبيت بالايي در بين مردم برخوردارند. هرچند بسياري از حرف‌هاي ما رنجيده خاطر مي‌شوند، ولي واقعيت جامعه اين را مي‌گويد. متاسفانه در کشور ما چون حزبي وجود ندارد بنابراين نمي‌توان آرايش اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را در مجلس تحليل کرد. ولي تجربه 35 ساله کشورمان نشان داده که در درجه اول مردم، رئيس‌جمهور را انتخاب کرده و نهايتا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌ همکاري نمايندگان و دولت را زير نظر مي‌گيرند. اگر اين مجلس با دولت هماهنگ و همکاري و همراهي داشته باشد طبيعتا مردم بر همان روال گذشته که ترکيب مجلس برهم نخورد نمايندگان را انتخاب مي‌کنند. ولي اگر ببينند دولت نقطه مقابل با مجلس است و نمايندگان گاردي محکم در مقابل دولت هستند در اينجا مردم هم موضع گرفته و جدا از نيرو‌هاي سياسي به فکر تغيير مي‌افتند. وي افزود: نگراني من از نظر سنجي اخير صدا و سيما مبني بر نظر منفي مردم نسبت به اين مجلس است. اين نارضايتي نشان دهنده اين است که مردم از مجلس انتظار دارند که با دولت و رئيس‌جمهور بيشتر همکاري و همراهي کند تا اين دوبال پرنده منظور همان دو قوه مجريه و مقننه بتوانند با هماهنگي در کنار هم مشکلات مردم را حل کنند.

خباز در پاسخ به اينکه اگر ليست نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس از سوي مجلس خبرگان رد صلاحيت شوند اوضاع چگونه مي‌شود گفت: ما اعتقاد داريم که نمايندگان به مجلس نمي‌آيند که صرفاً کار سياسي انجام دهند و در مجلس علم و يا پرچم خاصي را بلند کنند بلکه مي‌خواهند دولت را کمک نموده و براي رفع مشکلات کشور و رضايت مردم قدم به صحنه خدمت بگذارند لذا اعتقاد دارم در ليست‌هاي معرفي شده اصلاح‌طلبان معتدل و يا اصولگرايان معتدل از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت نخواهند شد، اما در صورتي که افراد مسئله دار معرفي شوند يقيناً رد صلاحيت خواهند شد.

وي در پاسخ به اينکه آيا به کم کاري معاونت پارلماني مجلس درمورد استيضاح آقاي فرجي‌دانا و عدم راي اعتماد نمايندگان به وزراي انتخابي اعتقاد داريد گفت: اگر همه اين قضايا را بخواهيم کم‌کاري از سوي معاونت پارلماني بدانيم پس آن وزرايي که توانستند از مجلس راي بالايي بگيرند هم به ما ارتباط داشته است .به طور مثال وزير اقتصاد که با 270 راي وزير شدند به ما ارتباط دارد. بنده معتقد هستم اين مسائل هيچ ارتباطي با ما نداشته است. در مورد هر وزيري که راي اعتماد در مجلس نياورد خود نمايندگان مجلس تشخيص دادند. اگر مي‌خواهند جنبه‌هاي منفي را بر عهده ما بگذارند مثبت‌ها را هم بايد در نظر بگيرند. مثل همان گل‌هايي که زديم گل‌هايي که خورديم را قبول مي‌کنيم. متاسفانه ما در مورد علوم نتوانستيم خوب عمل کنيم 16، گل زده‌ايم دو تا خورده ايم. متاسفانه عده اي از بيرون تخريب مي‌کردند و توانستند اين فضا را به وجود آورند.

اشتراک این خبر در :