حمید چیت چیان

کیا پرس :وزیر نیرو با اشاره به وجود کم آبی در بین شهروندان مازندرانی، گفت: تصفیه خانه آب شرب رامسر سال آینده به بهره برداری می رسد.

حمید چیت چیان  عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و برق این وازرتخانه در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس اظهار داشت: 6 هزار و 500 روستای کشور با تانکر آبرسانی می شود که در تلاش هستیم این آمار را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در سال 94 دولت اعتبار قابل قبولی برای طرح های آبرسانی در کشور اختصاص داده و امیدواریم بتوانیم با اعتبار تخصیص گرفته بتوانیم برنامه ریزی منسجمی را انجام دهیم.

وزیر نیرو افزود: از مجموع 4 سد مازندران، 2 میلیون و 500 هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند هستند.

وی گفت: تصفیه خانه پیشرفته شهرستان رامسر، با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تو مان در حال احداث بوده که با برنامه ریزی انجام شده در سال 94 به بهره برداری می رسد.

چیت چیان بیان داشت: ورود بخش خصوصی در اجرای پروژه های آب و فاضلاب یک امر ضروری بوده و جذب سرمایه گذار در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر باید چاره جویی کنند و با وضع عوارض و تعرفه ها از طریق مشارکت مردمی اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه های فرسوده داخلی را تامین کنند.

وی گفت: در سفر به مازندران، 6 موضوع در حوزه برق و 20 موضوع در حوزه آب روستایی و شهری به تصویب رسید تا در اسرع وقت شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

چیت چیان تاکید کرد: درباره تصفیه خانه های شهرهای استان، تصمیم بر آن شد که به جای تمرکز و شبکه های یکپارچه شهرها، به دلیل شرایط خاص منطقه و بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و مشکلات ورود فاضلاب ها به منابع آبی، از سیستم های تصفیه خانه های محلی استفاده کنیم.تسنیم

اشتراک این خبر در :